torsdag 7 januari 2010

Sonny Hjerpe Andersson blev 25 år

Han hittades död vid Västra Ringsjön i går morse och polisen misstänker mord. Hans kropp låg i närheten av hans hem.

Här är hans minnessida på Facebook.

Och här skriver sajten Politiskt Inkorrekt om vad som har hänt hitills.

I Sverige inträffar omkring tvåhundra fall per år med dödlig utgång: mord, dråp och misshandel. I dessa fall är huvuddelen av offren bekanta med gärningsmannen.

Mer än dubbelt så många män blir mördade, men kvinnomord väcker alltid mer uppmärksamhet. Under 2008 mördades 149 män och 60 kvinnor.

Män är överhuvudtaget mer utsatta för våld, olyckor och arbetslöshet. I trafiken är mellan 80-90 procent av olycksoffren män.

Män är omkring fyra gånger så hårt drabbade av den ekonomiska krisen, som kvinnor, genom arbetslöshet.

Vila i frid Sonny!

PS. Oduktionen visade att det inte var mord utan förmodligen sjukdom och eventuellt förfrysning. Men sorgen blir ju inte mindre för de anhöriga för det. DS

7 kommentarer:

  1. Hej Ann Helena, det är mycket bra att du uppmärksammar detta! Statsfeminismen har blockerat jämställdhetsdiskussionen som en gökunge i en annan fågels bo.

    SvaraRadera
  2. Jo tyvärr är det så... hans mamma heter Lena tror jag och är förstås mycket nere i dag. Fy fasen, jag har själv en son som fyller 25 år i år.

    SvaraRadera
  3. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/inget-mord-bakom-dodsfall-i-skane_4050649.svd var tydligen naturliga orsaker som låg bakom

    SvaraRadera
  4. Jo jag såg det, men som sagt sorgen blir ju inte mindre för de anhöriga för det...

    SvaraRadera
  5. nej verkligen inte men jag tror nog att jag skulle föredra att en anhörig dött pga olycka eller sjukdom än att veta att någon annan mördat vederbörande

    SvaraRadera
  6. Varken eller för min del... har själv tre pojkar och höll på att förlora en i en raketolycka... vet inte hur jag själv skulle ha överlevt om han hade dött. Det är den största fasa man som förälder kan tänka sig.

    SvaraRadera
  7. Ja, är det inte konstigt att en "spermie" inte är lika mycket värd som ett "ägg"!

    SvaraRadera