onsdag 20 november 2013

Nä jag såg inte fotbollen

Vad blev det? Går inte ens att utläsa av dagens tidningar. Jag förstår att Sverige förlorade, men resultatet? Jag tycker förlusten ligger i linje med vad som skulle ske. Jag menar Portugal som det går så illa för rent ekonomiskt har större anledning att komma till VM. De behöver ha något att se fram emot.

För Sverige som det går bäst för i världen - åtminstone om man ska tro politiker - så behövs inte en vinst i VM på samma sätt. Vi behöver inte ens komma dit. Det här landet har andra saker att ta itu med. Så visst var det rättvist att Portugal vann.

Skönt att slippa VM då kan vi ägna oss åt riktiga, verkliga problem. Inte skådespel.

2 kommentarer:

  1. Har det någon betydelse vilket lag som vinner eller förlorar i fotboll? I mitt liv kan jag inte se att någonting förändras i det ena eller andra fallet.
    I dag skall jag hämta ut din Marylinbok hos biblioteket i Växjö. Jag fick beställa som fjärrlån.
    Rune

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är mer ett sätt att bli av med känslor som kanske borde höra hemma någon annanstans. Att skrika med grabbarna ungefär. Laganda. Bra att du fick låna! God läsning!

      Radera