måndag 7 maj 2012

Peter Mangs åtalas

Vilken tid det tar med stora utredningar. Först nu kommer facit på vad denne man har åstadkommit i sin förvillade ondska. Jag skrev redan den 8 november 2010 mitt mest lästa inlägg (drygt 23 400 läsare) om honom. Med angivande av namn.

Det är intressant att läsa de förnumstiga kommentarerna under det inlägget från olika människor så här långt efteråt. De utgår ifrån att han är oskyldig, vilket var ganska lätt att se att han inte var. Han är antagligen fortfarande oskyldig för dessa, för det är ju människor tills de har blivit dömda i domstol.

Förmodligen kommer han att var oskyldig hela livet för en del, för så funkar ett antal människor när det gäller brottslingar. De tror hellre att domstolarna är korrupta och dömer fel. En del tror till och med att lagarna är till för att fälla oskyldiga.

Nä så är det inte, men vårt demokratiska samhälle är inte perfekt. Det är ett pågående bygge. Och detta upphör aldrig. Under tiden så har vi trots allt yttrandefrihet och den använder jag. Det är intressant att veta varför vi har brottslingar i vårt samhälle. Och varför en del måste falla offer för dem.

Klockan elva i dag väcks åtal mot Peter Mangs. Nästa måndag den 14 maj inleds rättegången.

PS. Sedan dess har jag strypt möjligheten att kommentera helt anonymt och direkt in på min blogg. Det tog helt enkelt för mycket tid. Och efter ett tag har man hört allt som finns att höra i kommentarsväg. Jag lärde mig inte något mer av det. Och jag anser att vi är inte här för annat än detta: livet är en skola. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar