onsdag 24 mars 2010

Lars-Olov Hammergård tog sitt liv

Han gjorde det som han hade sagt han skulle göra. Kanske har han därmed bidragit till att göra det bättre för andra i hans egen situation. Jag hoppas det.

För att ingen ska missuppfatta detta så menar jag att uppmärksamheten, att vi talar om detta är bra i sig.

Det som hans före detta arbetskamrat skrev till mig blev verklighet. En granne meddelade mig att han blev utburen ur sitt hus "i en kista till en silvrig minibuss".

Jag hoppas verkligen att hans familj hade försonat sig med tanken. För jag vet hur svårt det är med döden när den kommer oväntat.

Jag har också en före detta arbetskamrat, som tog livet av sig. Det tog hårt. Det gör det när människor inte tycker att de ska fullfölja sina liv.

Själv tycker jag fortfarande att självmord är förkastligt, men jag kan förstå att lidande gör att man inte vill leva längre.

Dock tror jag absolut inte att man får något straff i himlen för det. Tvärtom om det finns en himmel så får man hjälp där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar