torsdag 4 mars 2010

Kungahuset i blåsväder

Deras hovpredikant har chikanerats å det grövsta i skandalpressen. Det skriver Resumé om i en artikel, där de berättar om Realtid, som har skrivit om kyrkoherde Hans Rhodin.

Kyrkoherden har kunnat förmedla lägenheter till vänner och bekanta. Och Realtid har också avslöjat att kyrkoherden i fråga är homosexuell och nyligen har tagit ut sin tredje skilsmässa.

Han säger upprört att han har blivit förtalad i kommentarerna till artiklarna och att inte ens hans tre barn visste att han och hans fru hade tagit ut skilsmässa.

Ja hur ska det gå? Denne kyrkoherde är kronprinsessans konfirmationspräst. Och är han inte påtänkt nu som präst också när hon gifter sig? Kronprinsessan har fyra favoritpräster, som hon har valt ut. Nu då hon ska gifta sig samma datum som mamma och pappa.

Jag kan avslöja att jag också gifte mig denna berömda dag då 1976 den 19 juni... och vi satt på Operakällaren när kungaparet vinkade från balkongen på slottet. Pappa bjöd på en flådig lunch där. Men tyvärr dög inte brudgummen så länge, så jag skilde mig 1980. Numera är jag enbart sambo, känns tryggare.

Men tillbaka till den stora skandalen. Hans Rhodin hälsas alltså välkommen ut men påstår att det där är bara ett påstående och att han har blivit attackerad som påstådd homosexuell. Polisanmält och anmält till JK är det i varje fall.

Och hur ska det gå för kungahuset med en sådan präst? Han har också konfirmerat prinsessan Madeleine och sägs vara påtänkt som vigande präst där också. När hon får sin Jonas. Men tiden får väl utvisa.

För övrigt gillar jag kungen och drottningen och tycker att de ska vara kvar. Det blir inte bättre med president. Det tycker jag verkligen inte. Ska bli kul med prinsessbröllop i sommar. Minst lika roligt som OS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar