fredag 26 mars 2010

Kära vänner!

Nu kommer den härliga årstiden då allt leker och är underbart. Den kommer att vara ända till och med oktober här ute där vi bor.

Jag känner mig mätt på ära och berömmelse i bloggvärlden. Och tänker inte skriva mer. Jag slutar med ett glatt hurra för våren! Och hurra för vår yngste son som tar studenten den 4 juni. Det ska vi fira ordentligt.

Jag kommer självklart att fortsätta skriva. Trettio böcker har jag bestämt mig för att ha gjort klara och fått utgivna innan jag lämnar det här jordelivet. Så det blir till att skriva.

Det har varit så roligt att befinna sig i "hetluften" så ofta, men som sagt nu är det nog. Jag måste koncentrera mig för att få min bok I Ormbärarens tid till att bli något speciellt. Väntar just nu på att få min morbrors sjukjournaler. Så att jag och släkten får veta allt som går om hans sjukdom, som sägs komma från indianer.

Vi ses och hörs! Lev ett gott liv allihop!

30 kommentarer:

  1. Lycka till med boken! Njut av vårren och sommaren och ta gärna upp bloggen igen i höst!

    SvaraRadera
  2. Ann Helena!

    Känner jag dig rätt så kommer du snart tillbaka och bloggar igen! :-)

    Lycka till med boken och passa på att njuta av våren!

    SvaraRadera
  3. Håller med X!

    Men njut av våren, planera student firandet och skriv - skriv så mycket du vill !

    Det skrivna ordet är alltid flödande, det gäller bara att få det på pränt ! ;)

    SvaraRadera
  4. Det var skönt att inte blogga under ett par veckor. Bloggen suger. Men det ligger där den ligger. Som dammet i hörnet ungefär.

    Ska man skriva måste man nog koncentrera sig. Bloggen ger instant belöning men suger också must ur en. Must som ska gå till orden på sidorna. Jag ska också skriva. I alla fall tre böcker till innan jag kolarvippar.

    Ha det så bra under tiden! Vi hörs och syns! Om inte på nätet så i verkliga livet.

    SvaraRadera
  5. Lycka till med dina projekt och ser fram emot att följa din blogg när du har tid att ta upp den igen.

    SvaraRadera
  6. Lycka till Ann Helena.
    Hoppas att din paus blir lika kort som min...
    Suck!

    SvaraRadera
  7. Allt gott till dig, Ann-Helena! Lycka till med författandet och tack för en angenäm blogg-gemenskap:-)

    /KB

    SvaraRadera
  8. Vi får hålla telefonkontakt i stället. Välkomna till Kalmar i sommar!

    SvaraRadera
  9. Tack Josef! GLAD PÅSK PÅ DIG OCKSÅ! Och till alla andra!

    SvaraRadera
  10. Ville bara svänga in påväg till Blåkulla och önska damen en Glad Påsk!
    (jag vet ju inte om vi kanske skulle ses eller ej på Blåkulla så jag skriver en hälsning för säkerhets skull ! )

    SvaraRadera
  11. En vettig blogg mindre att titta in på... Synd!
    Men lycka till med din litterära gestaltning och Glad Påsk!

    / Kjell G. Alexis A. A.

    SvaraRadera
  12. Tack Maukonen och tack Alexis... och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  13. Lycka till AHR.
    Kommer att sakna att läsa det du lyft till morgonkaffet, skall så klart köpa lite böcker och läsa mer av det du producerar. Ser fram emot att få köpa I Ormbärarens Tid.

    Leroy

    SvaraRadera
  14. Tack Leroy! För mig förblir du alltid riddaren i vitt och guld vad än folk tycker om det... du har säkert levt som sån någon gång. Ha det gott i livet!

    SvaraRadera
  15. Bra att du inte stängt bloggen! Så man kan skriva en hälsning! Här skineer solen idag. Skönt! Hej! Hej!

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  17. Nä stänga igen totalt tänker jag inte göra, tar väl upp den kanske nån gång framåt hösten eller så :) här skiner också solen och krokusarna har tittat fram så fort snön har försvunnit på nån plätt.. men ännu mycket snö.. märkligt. Undrar hur stor utbredning polarisen har haft?

    SvaraRadera
  18. Ja jag såg det innan jag såg din kommentar här... tackar så mycket! Skriver så det ryker på två böcker just nu... en som heter Månaderna med Margareta, en av mina gamla jobbarkompisar som har åkt in och ut på psyket under två decennier, men till slut så konstaterade psykiatrerna att de nog hade haft fel om henne, så hon blev friskförklarad och sjukpensionerad (!). Apropa all diskussion om psykvården...

    SvaraRadera
  19. Ett Stort Lycka Till!
    Kramar
    Ramona

    SvaraRadera
  20. Tack Ramona! Det går säkert bra med allt. Det brukar det göra. Eller det beror på inställningen, som en kusin till mig sade till mig, som nyss har fått ett helt nytt knä i sjukvården och som staplar fram på kryckor, men till sommaren ska hon ut och dansa, sade hon med ett skratt. :))

    SvaraRadera
  21. Jag har skrivit en kommentar under Thorvall. Men den syns inte än. Syns dock på min sida. Den ska modereras först. Läs den ifall den inte blir godkänd.

    SvaraRadera
  22. Helena: Alltså det har hänt nåt för Newsmill-sajten har inte funnits på flera timmar nu... är den sprängd i luften? Har annars också skrivit en kommentar till Rigmor Robert, som var den sista som fick kommentera tydligen... måste ha hänt nåt för själva servern finns inte säger min dator... :(

    SvaraRadera
  23. Helena: Jo nu var dom tillbaka efter div reparationer (tydligen). Jag tycker som du, men märker att folk fattar verkligen ännu inte vad C G Jung försökte säga utan dom lever fortfarande i Freuds värld, så himla trist... och visst har du rätt dom där damerna som rusar runt som karlar dom fattar inte vad dom missar ens en gång... och varför ska vi alla bli män? Jag har aldrig begripit det. Medan männen tydligen ska bli kvinnor. Jag tycker könen precis som dag och natt står för de grundläggande skillnaderna, som finns här på jorden. De behövs.

    SvaraRadera
  24. Sannerligen! Dom flesta vet inte ens vad dom missar. Herregud!

    SvaraRadera
  25. Helena: Du har så rätt, men det går alltid att sublimera som Freud ville till makt, pengar och karriär...förresten så har alla mina barn körkort nu. Det var den äldste som inte hade, för han är blind på ett öga, men det är opraktiskt med egen firma och inte körkort så han tog pengarna från snöskottningen i vintras och la dom på intensivutbildning och förra veckan tog han lappen! Fantastiskt kul tycker jag som morsa. Han är bara 43 år!

    SvaraRadera
  26. Verkligen skitkul! Grattis till honom. Min son fyller 34 år den 23 april. Omkastade nuffror bara.
    I Stockholm behöver man inte körkort. Här måste alla ha det. Jag tog lappen 1966 i the big city. Det var en resa i sig. Rena romanstoffet.

    SvaraRadera