söndag 12 december 2010

Officiellt terrorbrott

Polisen har nu lämnat över utredningen om självmordet mitt i Stockholm till Säpo och nu kommer polisen att synas mer ute på Stockholms gator.

Nu är det krig mot terrorn också i Sverige. Mycket allvarligt.

Ja, vi får väl hoppas att det inte finns fler, som står på kö, för att spränga bomber mitt i Stockholm.

Själv köper jag julklapparna där jag bor. Inte i Stockholm. Nu bekräftades att det är mannen från Tranås det handlar om. Fast Säpo kunde förstås inte säga något om någonting egentligen.

Och TV:s Rapportnyheter vid kl 12.30 var roliga. De sade att självmordsbombaren nu misstänks att komma från Tranås. Stackars Tranås. Lennart Hyland kan man väl inte säga misstänktes komma därifrån. Han var från Tranås.

Jag skrev om det här redan i morse vid sju första gången.

15 kommentarer:

  1. Kom ihåg att detta vi nu råkar utför är en konsekvens av Socialdemokraternas invandringspolitik från 70-talet och framåt. S kommer säkert att gå ut i media och kräva mer pengar till integration. Men problemet bottnar i själva politiken och hur pass många vi tar in per år. Vi tar in flest invandrare i hela världen baserat på per capita. Hur tror någon att vi kan upprätthålla en fungerande välfärd när färre skall betala för fler och den kommande pensioneringen av 40-talisterna. Tror ni verkligen att Socialdemokraterna kan lösa Sveriges problem i framtiden om de är orsaken till de problem vi har idag. Riksmedia vågar inte dra igång debatten utan den hamnar på bloggar m.m.

    SvaraRadera
  2. Har sett vad han heter på olika sajter. En snygg kille. Synd att han var hjärntvättad bara. Och nu är han död. Det kommer mera sånt i framtiden. Helt klart. Nä, jag tänker inte heller shoppa i Stockolm. Mitt Stockholm har blivit kallt sjunger Orup. Ja, verkligen.

    Vaken. Hade inte sossarna ombesörjt den stora invandringen så hade Moderaterna gjort det. Ser ingen skillnad på blocken. Jo, vi har fått lite mer i plånböckerna sen borgarna tog över. Thats all! Reinfeldt säger att det inte finns något svenskt. Sahlin också. Så what´s the big diff?

    SvaraRadera
  3. Vakna: Tack för det! Jag som nyss blev pensionär. Själv har jag jobbat i mer än 40 år och får omkring 13 000 i pension sammanlagt före skatt. Har inte fått en krona än. Det tar några månader för Pensionsmyndigheten att bestämma sig. Tre barn har jag uppfostrat och tagit hand om. De klarar sig alla själva nu. Mina gamla pappor (en är död och en är sjuk) har haft det bra för att jag har betalat skatt.

    Fyrtiotalisterna har dessutom betalat fullt pris för dagis och annat för sina barn, vilket inte nuvarande föräldrar gör.

    Har en kompis som har jobbat i 46 år åt landstinget och som fått veta att hon ska få 2 000 i månaden för detta slit från arbetsgivaren. Hon tror inte sina öron utan ska kolla detta. Hon har säkert inte en chans till ett öre mer.

    Vi är helt enkelt grundlurade allihop. Men det beror inte av invandrarna utan av Göran Persson och co som snodde miljarder ur fonderna så fort det var lite kris i Sverige. Summan blir något på 700 miljarder som aldrig har återbetalats en enda krona.

    För din information så är det inte längre sossarna som styr det här landet. Men systemet består. Ingen enda tycker att vi pensionärer ska ha det som i andra länder och betala mindre i skatt än vad löntagare gör. Nä vi ska klås en gång till på våra inbetalade pensioner och betala mer i skatt än vad arbetande gör.

    Sossarna har gjort bort sig så grundligt så de återkommer inte, utom i bidragsberoende delar av Sverige. De som tror att pengar skapas ur själva luften.

    På 70-talet var det helt okej att det kom hit invandrare. Det är okej nu med, men inte familjer, som aldrig någonsin kommer att försörja sig själva. Lika lite som det är okej med infödda svenskar. Så klart!

    SvaraRadera
  4. Helena Parnassen: Snygg, tycker du det? Ser ut som en vanlig arab. Så sant som du säger att det är ingen skillnad på blocken. Borde det vara. Vi får väl se vad regeringen har att säga nu på TV snart. Presskonferens kl 12.15 var det väl.

    SvaraRadera
  5. Jag vet att Alliansen styr landet men jag ser ingen ändring av invandringspolitiken eller åtgärder mot den. Alliansen har ju öppnat upp arbetskraftsinvandringen trots vi har upp mot 30% arbetslöshet på unga under 30 år. Det är som att ösa på mer bensin på en eld istället för att släcka den med vatten.

    SvaraRadera
  6. Vakna: Jag skrev Vaken men mitt svar var ämnat till dig.

    SvaraRadera
  7. Vakna: Du är totalt felunderrättad om det mesta. Pensionerna har jag och andra 40-talister betalat för oss själva, men det har däremot inte våra föräldrar gjort, för de vara vuxna redan när de bestämde detta 1957. Så vi har betalat detta åt dem. Men som sagt Persson snodde en del av pengarna.

    Jag har två söner som är 25 och 21 de har jobb. Det finns jobb för de som vill ha det. Det andra är lyxbeteende. Men dessa söner har aldrig haft föräldrar som har sagt åt dem att de ska leva på andra skattebetalare och söka bidrag heller.

    Försök att vakna själv! Tro inte på alla skrönor.

    SvaraRadera
  8. Nä presskonferensen är 12.30. Då ska vi få höra klokheterna från regeringen.

    SvaraRadera
  9. När mörka, skäggiga muslimer sprängde i London för något år sedan, utbrast DN uppbragt typ "... det är obegripligt att helt vanliga unga engelsmän kan göra något sådant?" Inga foton publicerades naturligtvis på dessa "helt vanliga muslimer". Synd att denne muslim inte hunnit bli svensk medborgare för då hade DN o de andra hycklarna kunnat skriva om "denne helt vanlige unga svensk" och spekulerat i att han bara var helt vanligt sinnesförvirrad, inget att bekymra sig för alltså.
    //Pops

    SvaraRadera
  10. Pops: Ja och så det här:

    http://www.expressen.se/nyheter/1.2251749/sjalvmordsbombaren-hyllas-pa-natet

    Hatet har tillräckligt mycket plats i världen utan sådana idioter.

    SvaraRadera
  11. Pops: Men han har bott här ett tag för han tjänade 54 000 år 2009, men ingenting i år.

    SvaraRadera
  12. http://www.expressen.se/nyheter/1.2251749/sjalvmordsbombaren-hyllas-pa-natet

    Nu Ska Vi Gilla Olika Och Inte Fiska I Främlings Fientlig Hetens Grumliga Vatten.

    SvaraRadera
  13. Kraxpelax. Jag hade länkat till samma artikel där uppe. Han hade tidigare bott i Luton England. Men han kom hit i början på 90-talet med sin familj och har gått i skola och gymnasiet här. Han hade tydligen fru och barn i Hässelby, men vilka är det då som bor i samma lägenhet i Tranås?

    491212 Abdulwahab, Thamer Pappan och sedan
    770728 Abdulwahab, Tamara
    811212 Abdulwahab, Taimour självmordsbombaren
    940117 Abdulwahab, Tara

    Gud ta mitt liv när du bli nöjd med mig ärlighetens ord och handling. Gud jag tillägnar alla mina handlingar till dig. Gud håll mig borta från falskhet.

    Så hade han skrivit på nätet. En sådan Gud låter mer som en Djävul.

    SvaraRadera
  14. Har ni någonsin tänkt på att hans familj blivit hotad?

    Det viktigaste för en man från mellan östern är hans familj.
    Jag tror inte på att mannen sprängde sig själv av egen vilja, speciellt inte efter att han fått en son nyligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför kommenterar du detta nu? Det hände för länge sedan. Och visst var han övertygad terrorist.

      Radera