måndag 20 december 2010

Istiden är här

Snön slutar aldrig att falla och snart syns inte ens vårt hus bakom alla vallar, som plogen har gjort. De är lika höga eller högre än förra vintern.

Och bilolyckorna tar aldrig slut, tågen är inställda. Särskilt i Skåne. Flyget går inte. Folk halkade omkring i Göteborg och bröt både armar och ben och hur ska vi få tag i en gran? Vi får gå in på grannens "julgransodling" och såga ned en.

Nä jag skojar. Men visst är det frestande, för varje år sätter han upp lappar att det inte är en julgransodling.

Och så står dom där granarna som borde vara en häck, men det är dom inte. De skulle passa mycket bättre som julgranar än på hans tomt.

Men vi har fem egna grantoppar, från granarna som vi sågade ned i höstas. De duger nog som julgranar i värsta fall. Men ännu har vi chansen att köpa en på bygden.

Det där med julgransbristen var bara en anka, tror jag. En tidningsanka för att vi skulle köpa desto fortare och inte vänta tills nu bara dagar innan julaftonen. Och för att vi skulle gå med att betala mer.

I dag ska jag åtminstone posta julkorten. Ha en god dag i snödrivorna!

2 kommentarer:

  1. Ni kan ta en gran hos oss. Vi har hur många som helst. Kul att din artikel ligger i topp på Newsmill. Grattis!

    SvaraRadera
  2. Helena Parnassen: Lite långt att åka bara. Det blir väl på närmare håll. Det finns granar att köpa på bygden såg jag när jag var och handlade julklappar alldeles nyss. Så grannen får ha sina i fred ;)

    Va ligger den i topp på Newsmill? Har inte ens kollat det själv. Jo det är skoj.

    SvaraRadera