torsdag 30 december 2010

Munir Awad en av de häktade

Han är "svärson" (enligt folkbokföringen är de inte gifta) till Helena Benaouda, som är ordförande i Sveriges Muslimska Råd sedan 2004. Hennes dotter Safia har en son tillsammans med honom.

Här har jag tidigare skrivit om Helena Benaouda och hennes dotter Safia.

Fransmännen brukar säga "cherchez la femme" och lite känns det så här också. För Helena Benaouda hittade hem när hon fann islam. Men blir inte priset lite högt? Det skulle jag tycka.

De andra häktade är Omar Abdalla Aboelazm och Mounir Dhahri. Den sistnämnde är tunisisk medborgare, men bor i Stockholm på Söder.

Den fjärde inblandade häktades på sannolika skäl i Stockholm. Han heter Sahbi Zalouti och bor i Järfälla. Han nekar bestämt.

PS. Kryss i taket. Också Rapport kl 18 sade namnet på Munir Awad. DS.

31.1.2013
För ordningens skull skriver jag att han fick tolv års fängelse i dag för terrorbrott i Köpenhamn. Vem är förvånad? Han var den ende som överklagade domen som föll för alla fyra terroristerna. Här skrev jag om det.

9 kommentarer:

  1. Kan man hoppas på tredje gången gilt för Munir Awad eller kommer myndigheterna att gå på att han var på semester än en gång? Somalia och Pakistans klanområde har redan besökts men jag trodde inte att Danmark var ett tillräckligt exotiskt resmål för muslimer när inte Dubai duger. Han hade förhoppningsvis inte med sig sonen den här gången.

    SvaraRadera
  2. Patrik: Aha du är ironisk och nästan sarkastisk? Ha ett Gott Nytt År ändå!

    SvaraRadera
  3. Så här arga blev de muslimska gästerna i Danmark när man ritade skämtteckningar föreställande en illitterat fåraherde som levde för 1500 år sedan.

    http://www.youtube.com/watch?v=GL7gaLck40Q&feature=player_embedded#!

    Lika vansinniga blev de i Stockholm, men här teg gammelmedia noga om det så att de inte skulle bli ännu argare.

    I dag hittade man en blodig o svårt skadad kvinna under en balkong på söder i Stockholm.

    Fredens o Kärlekens religion!
    //Pops

    SvaraRadera
  4. Pops: Jo det var på Högbergsgatan, som kvinnan hittades. Har det något med religion att göra?

    SvaraRadera
  5. Hur fan kan man sätta på sig lakan runt hela kroppen frivilligt? Övergår mitt förstånd. Säger bara Mehdi Gezali.

    SvaraRadera
  6. Glömmer aldrig när Benaouida satt i Debatt för ett par veckor sen, efter självmordsbombaren, och påstod att hon ALDRIG stött på terrorism ...

    Snacka om taqyyia. Läs mer om detta begrepp här:

    http://www.islam-watch.org/Warner/Taqiyya-Islamic-Principle-Lying-for-Allah.htm

    SvaraRadera
  7. Ann Helena,

    Nja religion, men det var väl knappast en buddistisk man som vräkt ut sin fru (eller dotter) som inte motsvarade hans förväntningar. Inte heller en missionsförbundare. Jag förmodar att man kan sätta ganska mycket på att det var en muslim utan att riskera sin insats?
    Fast å andra sidan, just Högbergsgatan talar inte för min teori. Om jag har rätt lär dock snart PI publicera namn o bild.

    SvaraRadera
  8. Cavatus: Men så säger alla imamer i alla sammanhang... men hon har tillräckligt med bekymmer ändå. Hon får verkligen inte ihop sitt liv och jag tycker lite synd om henne. Hennes svåra livsuppgift är att ta hand om familjen och det lyckas hon inte med. Hon skiljer sig ett flertal gånger, maken drunknar och flickan skaffar barn med en terrorist. Hon får nog leva några liv till... skulle jag säga om jag var buddist.

    SvaraRadera
  9. Pops: Vi får väl se... våld förekommer i alla sammanhang. Att knuffa någon ut genom ett fönster kan nog också ateistiska män göra, eller kvinnor.

    SvaraRadera