torsdag 25 februari 2010

Eric Wrinkles i väntan på avrättning

Han dödade sin fru Debbie och sina släktingar Nathalie och Tony. Han sköt allihop. De tre barnen till Nathalie och Tony träffade honom i Oprah Show i dag i svensk TV.

De förde ett samtal runt vad som hände. Eric Wrinkles menade att det aldrig hade hänt om han inte hade tagit droger.

Här kan ni se när han pratar med de tre barnen, utan publik och utan att Oprah är där. Efter programmet.

Han dödade den 20 juli 1994 sin fru, sin svåger och sin svägerska. TV-programmet med Oprah spelades in den 10 november 2009 när han satt i dödscell.

De tre barnen satt i studion hos Oprah och Kim var den som inte ville att han skulle dö. Hon hade förlåtit honom.

Tracy uttryckte att hon ville vara med när han dog medan den yngste Matthew inte sade något, men började gråta i slutet av programmet.

Eric Wrinkles uttryckte sin ånger över vad som hade hänt och bad de tre barnen att ta hand om sig och av slutade med I love you.

Han fick sitt dödsdatum bestämt till den 11 december 2009 och avrättades då med giftinjektioner i blodet.

4 kommentarer:

  1. Känner dubbelbottnad sorg och ilska när jag läser ditt inlägg.

    Sorg för barnen och alla de som drabbades av morden, vilket säkert var många och de fick alla livstid. Ilska över mannen, fadern som utförde morden. Inget som redan utförts eller sagts går att förändra! Man kan bara ångra det som inte gjorts och be om förlåtelse för det som gjorts. Men inte alltid räkna med att få vare sig förlåtelse eller förståelse.

    SvaraRadera
  2. Usch ja detta är så svårt... lade därför bara ut det som det var. Det var ett mycket starkt program... och jag grät själv när sonen i familjen grät.. vet inte om du missförstod, men det var alltså deras farbror som mördade alla... och han är nu död avrättad i det amerikanska rättssystemet. Själv tycker jag nog att det är ett värre straff att få sitta livet ut, som de ju också har i detta rättssystem. Och som ett av barnen sade: Bara Gud kan bestämma när någon ska dö, inte människor.

    SvaraRadera
  3. Fy fan vad hemskt.
    Själv är jag emot dödsstraff, oavsett vad personen har gjort.

    För om syftet är att "straffa" personen som begått brottet, så är döden inget straff, livsstid är mer ett straff.

    Visst, själva "väntan" på sin avrättning kan vara ett straff i sig, men jag tycker inte att det är ett argument som är starkt nog.

    Om jag ska ta ett exempel ur mitt eget liv, så min pappa var åtalad och åklagaren yrkade på runt 14 års fängelse, och min pappa valde ändå att hänga sig istället i häktet, istället för att då sitta av sitt straff.
    Så, jag tror att döden är ngt vissa hellre skulle föredra än att sitta inne..

    Ta bara i vissa stater i USA där de har dödstraff för vissa brott, många av de som propagerat för att ha dödstraff är folk som anser sig själva vara gudsfruktiga osv.

    Så varför läser de då inte bara på i sin bibel och inser att de inte har rätt att ta en människas liv, oavsett vad den gjort?.

    Dubbelmoral..

    Men oavsett, tycker hela storyn är sorglig..
    Gillar din blogg =)

    SvaraRadera
  4. Om döden inte är ett straff, varför ska man då straffas om man dödar någon?

    SvaraRadera