torsdag 18 februari 2010

Anja Pärsons otäcka krasch

Jag såg Anja Pärsons krasch... gud så otäckt... jag brukar alltid sitta och säga: håll dig på benen, ta dig ned nu... för jag vet hur ofta hon åker ur. Och så satt jag framför TV:n nu också. Hon satsar för fullt och det måste hon göra, särskilt i ett OS.

Det såg så otäckt ut när hon flög genom luften som en vingbruten fågel, som om hon plötsligt hade hamnat i en hoppbacke istället för att befinna sig i ett störtlopp. Otroligt att hon ändå fick ihop skidorna innan hon landade. Först spretade de åt alla håll.

Hon trycktes ihop först innan detta hopp och att hon inte slår sig mer i den fart som hon hade - åtminstone lika fort som jag kör bil på motorväg - att hon inte bryter armar och ben eller slås medvetslös. Det måstet tillskrivas henne långa erfarenhet.

Alltså om hon var min dotter skulle jag förbjuda henne att åka mer. Undrar om hennes mamma vågar titta? Jo hon stod bland publiken såg jag tillsammans med Anjas syster. Bättre att vara på plats kanske än hemma vid TV:n?

Anja Pärson måste ändå ha haft änglavakt där i backen. Kommer vi att få se henne tävla mer i OS?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar