onsdag 19 januari 2011

St Görans sjukhus ska vara privat

Det beslutade landstingets alliansmajoritet i går. Det tycker jag är bra.

Jag har själv haft anledning att besöka sjukhuset akut när jag bröt armen. Den ambulans, som kunde ha kört mig till Södersjukhuset, valde istället att ta mig till St Göran.

Det blev en utmärkt vård med skenor och armen läkte på fyra veckor istället för de vanliga sex veckor och jag har inga som helst bestående men av detta armbrott.

Jag har hört andra berätta om kvarstående smärtor efter armbrott, men som sagt min arm är som förut och eftervården var också högklassig.

När jag låg där på båren så kom det in en kvinna till akuten, som ville att de skulle ta bort en fästing. De vägrade och sade att de inte fick det. Hon skulle gå till vårdcentralen istället.

Helt rätt. Fästingar kan man också ta bort själv. För detta behövs inte akut vård.

Stockholms läns landsting omfattar drygt två miljoner invånare.

2 kommentarer:

  1. På St:Göran har jag också blivit gipsad. Ramlade ave en häst och fick gipsa både knä och handled. Men då var det kanske inte privat (1980). Vad vet jag.

    SvaraRadera
  2. Helena: Nä det var nog inte privat då under den socialdemokratiska säkra tiden då inget annat parti kunde få makten och allt skulle gå enligt välfärdsprogrammen. Själv bröt jag armen för några år sedan.

    SvaraRadera