måndag 6 februari 2012

Tioåring knivskuren

UPPDATERAT

Då var det en sanndröm jag vaknade ifrån i morse. Jag drömde att en flicka skulle skäras i halsen, men vaknade innan det hände. Nu har det hänt: en vuxen man gjorde detta i Hjällbo i Göteborg.

Han knivskar en tioåring i halsen. Uppenbarligen en galning av någon sort. Varför skulle man annars ge sig på en liten flicka?

Flickan har sin mamma i närheten och sin pappa längre bort. Hoppas hon får bra vård och blir helt återställd. Skydda barnen! Varför fanns det inte lärare i närheten? Varför måste ett barn hämta skolsköterskan.

Min bror undervisar i Hjällbo, men inte i den skolan.

Varför man drömmer sanndrömmar? Antagligen för att jag befinner mig så mycket på den kollektiva nivån när jag bloggar.

Drömmar kan utspela sig kring dagliga händelser i ens närhet eller på andra nivåer. Det här var uppenbarligen en kollektiv dröm, hade inte med mig att göra annat än genom min bror.

Flickan är förd till Sahlgrenska sjukhuset skriver polisen på sin hemsida.

7.2.2012
De borde haft rastvakter ute, säger en intervjuad i GP. Borde? Är det inte självklart att det ska finnas rastvakter på en skola, där ingen är äldre än 12 år? Och att en skolgård är inhängnad, är inte det också något självklart?

I DN säger rektorn att det är viktigt att ge barnen ärliga svar. Ja, de kanske inte vet att andra skolgårdar är inhägnade, att de har varit det i åratal, att det finns rastvakter ute på andra skolor. Vore det inte bättre att svara vuxna? Inte bara att informera, vilket verkar vara målet nu. Så där lite uppifrån och ned.

Det var inte barnen själva som orsakade detta utan en man, som kom bakifrån, flickan själv såg honom inte. Men polisen har hittat en cigarettfimp, där brukar finnas dna.

Här skrev jag om mordet på Nancy Tavsan när det hände.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar