tisdag 23 november 2010

Perfekt väder

Det har blåst hela dagen och snöat, men det täcker endast marken så att det blir vackert och ljusare. Så att det går att se även när det är mörkt. Precis som naturen måste ha tänkt det från början (eller Gud).

Strömmen finns här fortfarande. Ingenting har hänt och det går att köra bil utan att det behöver plogas först. Det här är en perfekt snöstorm. Bara så ni vet. Inga problem.

Visserligen var det iskallt när jag nyss gick till vår brevlåda, som ligger kring 300 meter bort, men det gör ingenting. Jag eldar i våra tre spisar och ingenstans kan det vara bättre att bo än här.

Har ägnat dagen åt att skriva på min nya bok I Ormbärarens tid och jag känner att jag får ihop den. Det finns ingen bättre känsla. Just nu är det Ormbärarens tid. Det är det trettonde tecknet, som inte fick vara med i zodiaken, för då skulle det inte bli ett jämt antal. Men detta tecken passerar solen igenom denna årstid. Sett från jorden.

PS. I dag onsdag är det fortfarande perfekt väder med några minusgrader och mer snö, som har kommit under natten. Ska gå ut och skotta mot vårt hus. Det isolerar och blir varmt då. Klimatförändringarna kan ta sig i häcken. Vintern är här! DS.

2 kommentarer:

  1. Snön värmer gott. Här plogas snön upp mot alla hus. Gillar siffran 13. Ja, Al Gore kan gå och gömma sig. Jorden är gammal och klimatet har ändrats många gånger. Hade vi istid här för 10 000 år sedan?

    SvaraRadera
  2. Parnassen Helena: Visst hade vi istid och vi bor på sjöbotten. Det som var hav för bara 2 000 år sedan. Jorden förändras hela tiden och vi med den.

    SvaraRadera