tisdag 16 november 2010

Olga Isabelle Saulidotter är utröstad

Hon förlorade sin pappa och sin mormor för drygt ett år sedan och var med i såpan på Sveriges Television för att det tog udden av sorgen. När hon vägrade att städa en toa fick hon åka hem, vilket hon tyckte var skönt.

Hon kunde ju även ha sökt annan hjälp, kuratorhjälp eller psykologhjälp. Det räcker en bit. Det hade nog varit bättre än att vara med i en såpa på TV. Men det gäller ju att bli känd i dessa tider också.

Ett av mina barn har sagt till mig: hoppas du lever så länge du har sagt, för annars skulle jag sakna dig jättemycket. Jag bevarar de orden i mitt hjärta.

Och jag vet att det är förödande att förlora en förälder tidigt eftersom jag själv har gjort det, men det måste gå att leva vidare ändå.

Vad denna flicka i TV:s såpa egentligen heter har jag inte begripit, men hon sägs bo i Partille.

Själv har jag tänkt att leva tills jag blir 94 och jag grunnar just nu på hur jag ska orka gå på min morbrors begravning. Han som blev 96 år och som jag hann träffa ett par gånger innan han dog. Han berättade för mig om min mamma och min mormor och morfar.

Han föddes tio år efter min mamma och min mamma dog för drygt 42 år sedan.

PS. Jo jag hittade såpadeltagaren. Hon heter Tingrud och bor med sina mamma Yvonne som är 61 år. Således var hennes mamma lika gammal som jag när hon fick sin dotter och jag fick min yngste son. Förstår att hennes mamma är rädd om henne. DS.

2 kommentarer:

  1. Va´har dom inte sina riktiga namn? Det måste dom väl ha. Har tittat lite. När Daniel pratar måste jag gå och göra något annat. Om allt brakar - hur ska såna här bortskämdingar klara sig i naturen. I skogen?

    SvaraRadera
  2. Parnassen Helena: Hon heter tydligen Olga Isabelle men inte Saulidotter. Det har hon hittat på. Åtminstone enligt folkbokföringen. Det är väl bara ett bluff och bågprogram och dom klarar sig säkert utmärkt i alla väder. Det tror jag. Dom är ju unga och friska.

    SvaraRadera