fredag 28 september 2012

Rådjursolycka

Jag såg den eftersom vi har så god utsikt mot stora vägen numera när det kommunala vatten och avloppet har tagit alla träd.

Det var i går kväll vid halvåttatiden. Det är mörkt då. Jag kom just hem med bilen och såg räven springa på vår väg. När jag går ur bilen tvärbromsar en SUV uppe på stora vägen, däcken skriker och jag ser i hans strålkastarljus att han kör på något som hamnar i diket.

Va körde han på räven tänker jag, men så fort brukar inte rävar springa. Han stannar och står med varningsblinkers på, men går inte ur bilen. Det går en eller ett par minuter. Inget händer.

Sedan ser jag ett rådjur som reser sig och springer iväg. Det verkar ha klarat sig.

Vi bor således i Torsby på Värmdö och här är det ljust som på dagen den bit som de har grävt vatten och avlopp genom samhället. Ljusare än på hela Värmdö. Men sedan blir det tvärmörkt. Ingen belysning alls. Och där springer rådjur och andra djur över vägen.

Kör försiktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar