tisdag 11 september 2012

Radiotjänst i Kiruna ska upphöra

Det händer om vi får en skattefinansierad radio och tv. Utmärkt tycker jag. Är så trött på att bli jagad av dem. Alla mina familjemedlemmar blir det. Trots att vi betalar denna licens.

Hur mycket kostar inte det? När de ringer och frågar vem som betalar licensen. Jag säger jag då. Min son svarade: Har ingen aning när de frågade honom. Och min sambo får de aldrig tag i utan jag får svara för honom.

Det är att vara misstänkt att överhuvudtaget vara en människa i vårt land. Misstänkt av Radiotjänst i Kiruna. Lägg ned eländet! Tyvärr lär vi få vänta i nästan ett och ett halvt år på att det ska ske. Och lika länge på att inte längre vara misstänkta för att vi bor i Sverige.

Här har jag tidigare skrivit om detta.
12.6.2013
Nähä inte ens detta lyckas regeringen åstadkomma utan TV-licensen blir kvar. Tyvärr. Partierna har inte kunnat enas om detta. Inte lätt att vara Allians. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar