onsdag 27 februari 2013

Hej då!





UPPDATERAT

Här står jag i solskenet för någon halvtimme sedan. Vädret är fantastiskt kring noll och med sol som synes.

Dock har denna vinter varit den värsta på de tjugofem år vi har bott här. Se på bilden i marginalen till höger på bloggen. Den lilla bilden är tagen för ett år och en dag sedan. Snön på taket var bortsmält då, men inte i dag.

Det blir vår även i år! Det är alldeles säkert, men själv tänker jag sluta blogga nu. Göra ett uppehåll.

Resurserna och lusten är uttömd för denna blogg. Naturligtvis kan ni fortfarande köpa mina böcker tills de tar slut. Men inte läsa fler inlägg just nu av mig.

Jag önskar er alla en underbar vår! Någon gång  dyker jag upp igen. Nu ska jag skriva vidare på mina böcker. Den fjärde boken om Jacqueline Kennedy är på gång.

Vad det blir sedan återstår att se. Ha det så gott! Puss och kram.
9.3.2013
Här kan ni se vad TV-kanalen Euronews gjorde av besöket i Sverige inför den 8 mars kvinnodagen. Rubriken är: Has Swedish feminism gone too far. Och jag får säga i inslaget att det är en maktkamp som pågår och att det inte är bra för någon, varken barnen eller någon annan. De har intervjuat en pappa Viggo Hansen (v) som har lärt pojken att sitta ned när han kissar och de kommenterar ordet "hen".

Förra veckan fick Aftonbladets Kerstin Weigl stå och berätta om alla kvinnor som blir mördade och ex-politikern Eva-Britt Svensson (v) om hur hennes man slog henne. Hon är ett år yngre än jag och levde i många år med sin man innan han började slå henne. Numera är han död och hon lever.

Detta var formulär 1A som man brukar säga som TV-kanalen tog till, men nu tog Euronews ett litet steg till mot att skildra verkligheten på själva kvinnodagen. Men det är lång väg kvar. Offersymboliken är kvar för kvinnorna, män är bödlar och barnen ska uppfostras enligt vänsterns doktriner. Men det är där vår berättelse om verkligheten befinner sig. Sverige är ett splittrat land.

Jag sade förstås mycket mer i den långa intervjun, men det var så här långt som det gick att skildra detta. Att Sverige är ett vänstervridet land är det som står ut, men nu har det blivit lite löjligt dessutom för att man ska tvinga pojkar att sitta ned på toa och hitta på nya ord för att dölja könet på människor.

Här skrev jag tidigare om när Euronews var här och intervjuade mig.

15 kommentarer:

  1. Ann Helena jag önskar dig lycka till och tack för din blogg. När krafterna återvänder ser jag fram emot att läsa vad du skriver igen!

    SvaraRadera
  2. Det har varit intressant att följa din blogg Ann Helena. Lycka till med ditt bokprojekt, och hoppas att vi får en sådan där skön och lång vår innan sommaren tar över.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår hur du känner när resurserna och lusten är uttömda.
    Det känns ibland som att stånga huvudet mot en vägg att försöka få det svenska folket att vakna och ta sitt förnuft tillfånga.

    Jag läste författaren och journalisten Gitta Magnells recension av din bok "I Ormbärarens tid" för min fru och hon kommer att skicka efter den. Den verkar ligga precis i hennes smak.

    Jag har läst din blogg dagligen och kommer verkligen att sakna den. Välkommen tillbaka när lusten kommer åter!

    SvaraRadera
  4. Det var tråkigt. Jag som precis har hittat till den här bloggen. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Hej o tack för den här tiden!
    //Pops

    SvaraRadera
  6. Hej AHR.

    Förstår att du nu vänder blad.

    En intressant blogg och bekantskap har det varit.

    Skall kika in på din na hemsida och kolla runt lite. Hoppas du fortsätter att skriva om ditt och datt i debatt. Du är ofta väldigt rätt ute och står med fötterna i myllan vilket gör det trovärdigt.

    Ha det bra.

    Leroy

    SvaraRadera
  7. Jag blev glad när jag såg att du uppdaterat din blogg 9.3.2013
    Du kunde inte hålla dig tyst, eller?

    Folk med så sunda åsikter som du har ska inte vara tysta.

    Jag kommer att fortsätta att titta in på din blogg, för jag vill inte missa något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Edward! Jodå jag kan hålla mig tyst om det behövs. Jag hade sagt allt, men det hade inte riktigt gått fram. Då tar jag en paus inför nästa varv. Medierna går på tomgång just nu också tycker jag.

      Ovanstående är en uppdatering för det berörde att TV-kanalen Euronews kom hit till Sverige och uppmärksammade vad som hade hänt i landet sedan 1970-talet. Lite lite grann. Ett dylikt inslag som de gjorde till den 8 mars kvinnodagen skulle aldrig gå att sända i nyheterna i Sverige.

      Som jag har sagt kommer jag tillbaka. Det är bara en tidsfråga. När det gäller det offentliga känner jag mig en smula som droppen som urholkar stenen. Det tar tid.

      Radera