lördag 23 februari 2013

Sydsvenskan stoppar läsare

UPPDATERAT
Efter 20 lästa artiklar så vill de inte ha fler läsare per månad. Då kommer det upp en skylt på internet för läsaren som säger att man har fått sina 20 fria artiklar. Sedan är det dags att betala.

Gör inte det kära läsare. Det är bara att slå in namnet på artikeln på Google så kommer den upp pronto. Ofta med ganska trist innehåll. Stoppa Google är nästa projekt Sydsvenskan! Lycka till!

6.3.2013
Jag skrev ett mejl till chefredaktören Mattias Pehrsson på Sydsvenskan och påpekade att detta var dumt och gjorde att de förlorade läsare. Han undrade hur jag skulle ha gjort. Jag skrev tillbaka att goda råd är dyra, men han envisades med att han inte ville ha några råd utan hur jag skulle ha gjort. Jag skrev tillbaka att om han inte hade "en egen tankeförmåga så tycker jag inte att du ska vara chef på Sydsvenskan".







Hej, du verkar gilla Sydsvenskan!



Du har läst dina 20 fria artiklar den här månaden.
För att fortsätta läsa finns det två sätt: prenumerera från 28 kr/mån eller logga in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar