tisdag 30 oktober 2012

Manhattan sjunker!

Nä jag skojar bara. Som sagt den där orkanen Sandy som det varnades så mycket för bidde en storm när den gick in över land. Det fungerar så. Och Manhattan är dränkt!

Men varför tror vi att USA ska gå under hela tiden? Är det för att detta land är fruktat och hatat av de som jobbar i svenska pressen?

Och har vi inte haft nog med översvämningar här också i vårt land, men inte rapporterar våra svenska meteorologer om detta i tid och otid. Nä de underdriver ofta vädret istället. De vill väl inte att människor ska gripas av panik.

Vi är alltid i naturens grepp. Visst är vi det. Och i New York bor massor med folk. Det gör det. Men Manhattan sjunker nog inte än på några år. Först när polerna har smält och havet har stigit sina fyra meter eller så. Den dagen det sker så tar vi itu med det.

Och alla domedagsprofeter kan gå och lägga sig. Läs min bok I ormbärarens tid istället där står det om den 21 december i år när jorden kanske går under. Tror ni på det?

Här skrev jag om monsterstormen tidigare.  

2 kommentarer:

  1. Jisses vilket navelskådande! Inte undra på att världen ser ut som den gör, med den inställningen.... För tyvärr lär du inte vara ensam... :-C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en helt obegriplig kommentar. Så du tycker att det är jag som är navelskådande när jag skriver kritiskt om det som alla medier uppmärksammar? Du får gärna förklara!

      Radera