måndag 8 oktober 2012

En av mobbarna på internet död

Så sägs det. Jag vet inte om det är sant. Hon blev inte så gammal i så fall, kring 53 år. Det är märkligt det där hur mobbare ofta mår så illa själva att de blir sjuka eller till och med dör i förtid.

Jag har mitt eget favoritexempel från DN där en chef var hiskeligt djävlig (hon hade varit på Sveriges Radio först och de var så glada att bli av med henne). Hon är död sedan länge så jag ska inte skriva hennes namn. Men naturligtvis finns det dåliga chefer överallt. Och så har jag tänkt på Marie Brogren som gick emellan man och hustru (Glenn och Helena Hysén) och som själv föll ihop på golvet i en mataffär, drabbad av stroke. Hon blev blind och förlamad. Hon fördes till sjukhus och tillfrisknade men fick sedan en stroke till.

Två påminnelser från makterna om hur man ska uppföra sig. Och att det gäller att ta hand om sig själv i första hand och inte ge sig på andra människor i tid och otid. Själv har jag en anonym hatkampanj efter mig som jag inte bryr mig om. Jag skrattar varje gång som jag ser att jag jämförs med Hitler, Stalin och Breivik och sägs vara värre än dessa. Vem kan ta sådant på allvar?

Vi ska inte döma andra människor. Vi vet inte vad livet går ut på riktigt. Inte huruvida det är hjälp eller stjälp egentligen som människor står för. Det har dom insett i islam, där den gröne ängeln Khidr i nödfall kan döda en människa för att avhjälpa en större olycka som står för dörren.
9.10.2012
Här kan ni läsa om vad mobbare kan ställa till med.
26.12.2014
Här kan ni läsa om Cathrine Fahlgren i Lycksele, som aldrig tar reson. Hon kommer att fortsätta att förfölja mig in i döden. Min eller hennes. Visst är det trevliga utsikter.


19 kommentarer:

  1. Du har fan ingen skam i kroppen din vidriga kärring. Om folk skulle dö för att dom är elaka så skulle du ha dött för flera år sen och hon skulle leva tills hon var 90 år. Det här kommentaren kommer du inte ta in för det är du för feg för. Sök hjälp för din dödsfetish din störda människa!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är inte så bra på att läsa. Jag skrev just att vi inte ska döma för vi vet inte vad livet går ut på. Det står där uppe. Förfölj inte andra människor!

      Radera
    2. Har väldigt svårt att förstå hur man kan se en förövare som offer??? Vi som däremot blivit utsatta skall tydligen bara söka hjälp för att vi blir hatiska föra vi blev mobbade?

      Det är mobbarens fel att vi blir hatiska mot dem och det är dem vi borde göra kraftinsatser mnot i samhället inte deras offer som blivit hatiska.

      Radera
    3. Varken offret eller förövaren är mogna. Det blir som Berättelsen om Pi där han säger att han blev förvandlad av upplevelsen, att han lärde sig hata. Och han anklagar tigern eller de andra för detta. En mogen människa har tagit in allt hat i sig själv, vet att hon kan bli en massmördare eller ett helgon, men avstår från bådadera. För det är inte gott att förfalla vare sig till det goda eller onda.

      Radera
  2. Det är säkert ansträngande att hata mycket men för vissa människor är det själva livsluften och meningen med livet.
    Men som sagt så brukar hatare ofta bränna ut sig själva i förtid.

    SvaraRadera
  3. Ta inte illa upp men jag kan inte låta bli att undra över om du skrivit "Cattas" kommentar själv för att ge eftertryck åt dina funderingar. Så hatisk kan nämligen inte en normal människa vara.
    Men som sagt - Nicht ärgern, nur wundern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, ha den var bra, men hur skulle det då gå att länka till hennes hemsida?

      Radera
  4. Det där med länkandet förstod jag inte först men kanske hon tagit sig ett glas vin för mycket då kan tangentbordet få ett eget liv.
    Inte tänker jag fortsätta läsa hennes blogg men som tips till andra bittra människor så minns att elakheter bäst serveras på ett artigt och civiliserat sätt. Svordomar är nämligen lika ointressanta som kronans långkalsonger på en stripteasedansös.

    SvaraRadera
  5. Till alla som vill peka ut en viss person som denna mobbare vill jag säga att jag har skrivit detta helt anonymt, men ni vet vem det är. Tror ni. Hur kan ni vara så säkra? Jag stryker alla kommentarer som pekar ut en viss person. Vem det än anses vara.

    SvaraRadera
  6. Jag förstod att du inte skulle stå för dina elakheter.

    Jag respekterar din ynklighet.

    Lev väl

    Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka elakheter? Och vem är du då? Har du rätt att döma mig? Är du Gud Moder eller Fader? Jag förlåter dig i din omedvetna okunnighet. Du och andra är naturligtvis offer hela livet. Det är den -ism som finns hos många människor. Och de vänder sig till Gud eller staten för att få rättvisa. Det är så synd om dem. Dej också? Herregud folk dör omkring er. Jag säger som Buddha visa mig en familj där det inte finns död och andra svårigheter. Vad tror du att livet är till för?

      Radera
  7. Jag tycker det är oerhört elakt att häckla någon som är död. Vad är syftet?

    Jag dömer inte dig. Jag fördömer din handling. Det kan jag göra utan att vara varken Gud Fader eller Moder.

    Jag behöver inte din förlåtelse, så viktig är du faktiskt inte.

    Jag är inget offer, jag har aldrig varit det och kommer aldrig att bli det. Jag skriver aldrig sida upp och sida ner om hur illa mina fd arbetsgivare har uppfört sig. Jag ser bara framåt i livet. Hur du ens kan ställa frågan efter mina 10 - 15 rader hos dig, säger mer om dig än om mig.

    Staten är endast mig till tjänst genom att de förvaltar den skatt jag betalar in. I övrigt ser jag till att vara min egna lyckas smed.

    Ja, folk dör. Det är vanligt och det enda i livet som vi med 100 % säkerhet vet kommer att ske för oss alla. Även för vänner och anhöriga. Vilken motsättning finns i att vi som är kvar sörjer? Du behöver inte sörja människor men du behöver heller inte håna.

    Jag har mycket svårt att förstå hur någon så omänsklig som dig refererar till en "gud" som är fredligheten själv.

    Vad ditt liv är till för det är uppenbart. Mitt liv är till för att jag och mina kära ska ha det bra och uppskatta varandra och det vi har. Jag är uppriktigt förbluffad över det hat du sprider. Livet kan inte ha varit gott mot dig.

    Nej! Jag tror inte du tar in det här heller i din blogg.

    Men faktiskt spelar det ingen roll. Som sagt: Så viktig är du inte.

    Lev väl

    Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är verkligen Gud Moder eller Fader. Det är ingen idé att resonera med någon som har bitit sig fast som du har gjort. Nu publicerar jag inte fler kommentarer från dig. Jag har ingen aning om vem du är eller varför du påstår en massa saker om mig.

      Men jag vet att jag vågar framträda som den jag är till skillnad från dig. Och det är förfärligt att det finns människor som är så dömande som du uppenbarligen är. Utan anledning.

      Att Catta alias Cathrine Fahlgren från Boden är det visste jag sedan förut eftersom hon har förföljt mig ända tills jag satte stopp för det för något år sedan. Och du kan ju lika gärna vara hon. Jag kan inte skilja er åt i kommentarerna för ni har samma nedlåtande ton.


      Radera
  8. Jag vet ju inte riktigt VEM det är, men har mina aningar efter att jag fått på pälsen för att ha nämnt ditt inlägg i en Viber chatt och gjort ett par PT på Twitter ang Annelie Babitz hot pga ett inlägg om intimkirurgi av kvinnors underliv. (som tydligen är okej om det är vita kvinnor men klassat som könsstympning på alla andra kvinnor.)
    Det är märkligt att bli utskälld när man undrar vem som dött och vad personen har gjort samt för att man pushar för ett bra inlägg som visar hur en del mobbar andra pga man utnyttjat yttrandefriheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja herregud. Världen är som den är. Det kommer alltid att finnas mer eller mindre utvecklade människor.

      Radera
    2. Visst är det märkligt att man inta kan fundera på denna persons förehavanden på nätet och vad hon gjort och i vissa fall även sedan ogjort utan att någon som bara ser all trevligt som personen gjorde blir arg?
      Inget skitsnack om den avlidna utan mest funderingar kring vad denna skrivit och det tar hus i helvitte.

      Det var ju en hel del som blev otrevligt beskrivet av denna person och kan eller ska man bortse från detta för att personen nu avlidit ?

      Lite märkligt för då borde vi ju bortse från vad en hel del personer har gjort innan sin död som varit ytterst otrevligt och hemskt.

      Radera
    3. Jodå det ska bara stå trevliga saker i dödsrunor. Eller vad det nu är folk har skrivit. Det är sorgen som talar som en kommentator skrev till mig apropå Catta så det är henne det är synd om när hon vräker ur sig. Alltid i alla lägen.

      Tänker skriva om detta med feminismen när jag har sett vad rysk TV har producerat apropå Julian Assange. De var inne och läste mitt inlägg om Anna Ardins hämndlista såg jag.

      Annelie Babitz har fått skopan full verkligen. Vi får väl se om hon kan få stopp på detta. Eller också är detta ett sådant år när kvinnorna går över alla gränser. Ungefär som Camilla Henemark har gjort nu. Det är verkligen synd om oss kvinnor som proppas fulla med sådana förebilder. Kvinnor är som skrikande treåringar. Eller hur? Sic!

      Radera
  9. Nu har Catta skickat fram sin hangaround Victoria L i Journalistens kommentarsfält för att få den tidningen att sluta ta in Annelie Babitz krönikor. Tala om låg hämndlystnad! Och Daddy stöttar sin sympatisör där...
    Jämfört med sådana tanter är i alla fall Annelie Babitz en frisk fläkt!
    KalleOlleLisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja världen är vansinnig och särskilt på vissa håll. Tyvärr. Vad kan man göra åt det?

      Här är länken till detta: http://www.journalisten.se/debatt/babitz-kastar-sten-i-glashus

      Radera