onsdag 20 oktober 2010

Bloggare gripen av polisen

Åh herregud nu är vi alla illa ute! Nej så är det inte. Jag hörde det där i går eftersom jag råkar ha en sambo, som jobbar på en tidning.

Den här bloggaren är anhållen för att ha hotat en tjänsteman. Sådant som kan hända i ordens heta land. Nu skriver TT om det och då skriver i stort sett alla tidningar om det.

Och då går en del av bloggvärlden i taket och vi är alla offer för den stora konspirationen och vi andra står på tur. Hu och bu är det inte Halloween snart också? Till på köpet!

Det finns plötsligt inte något värre än våra myndigheter, regeringen, polisen och vi journalister är förstås inblandade där också.

Jag visste inte att det fanns så mycket tokstollar i landet. Eller de kanske inte är så många, men vädrar morgonluft nu när det går att påstå vad som helst. Uppenbarligen.

Bloggaren är tidigare dömd för vapenbrott. Han har också sedan dess anklagat polisen för omfattande brottslighet.

4 kommentarer:

  1. Jag skrev också om det. Men jag var först. Ha, ha, ha...

    SvaraRadera
  2. Helena: Jo jag vet att du var först :), men det blev så konstigt med alla galningar som skulle kommentera hos dig ;) Hoppas det ordnar sig ändå! Ha det gott. Sov så gott. Det drar sig mot minusgrader och yngste sonen var här och hämtade bildäcken och fick dubbar tills i morgon... bra med sånt nu.

    SvaraRadera
  3. Jag fastnade för en sak när jag läste om det i DN.

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/bloggare-gripen-av-polis-1.1192750

    – De tog hans, min och barnens datorer. De tog till och med min sons play-station, säger hustrun till TT.

    Får polisen göra så? Kommer sonen att få tillbaka sin playstation? Hur ska familjen betala räkningar utan datorer? Vad är det som pågår egentligen?

    Oavsett brottet tycker jag det är ett väldigt övergrepp att beslagta alla datorer och TV-spel. Varför är det ingen som ifrågasätter det? Vad händer med digitala filmer/bilder?

    SvaraRadera
  4. Alexander: Jo de får nog ta vad de vill. Allt som kan innehålla något bevis. Det gäller som polis att vara noggrann. Men grabben blir väl sur på polisen kan jag tänka. Fast det hade väl föräldrarna redan lärt honom att vara?

    Ja det där med att betala räkningar... tänk förr i tiden kunde man gå till ett särskilt ställe och betala dem... där det satt människor. Men det går väl nu med egentligen? Fast det kostar pengar.

    Men det är inte bundet till en särskild dator att betala pengar. Väl? För i så fall är vi alla lurade nu igen. Det gäller att ha sin lilla bankdosa bara. Den tog inte polisen.

    SvaraRadera