fredag 19 juli 2013

Ernst Kirchsteiger en risktagare

Hans företag har gått med förlust två år i rad trots lön i miljonklassen. Det beror på att investeringar har gjorts i möbler och annat. Och så har han tagit fram sitt eget vin. Det kan ha med saken att göra.

"Detta är min kärleksförklaring till mitt hemland Österrike och till mitt Italien där jag ofta tillbringar mina semestrar med familjen", säger han i reklamen som vill sälja dessa viner.

De är Ernst Kirchsteigers egna utvalda från Leth och från Toscana. Så klart det kostar att fixa till egna viner. Men jag som hade för mig att han var född i Kroppa i Värmland och inte alls i Österrike. Men ljuga lite är kanske bra för imagen?

Jag som trodde det var inne att vara svensk nu. Det är ju alla som sätter foten i Sverige meddetsamma. Nysvenskar heter detta eller nyanlända svenskar. Men vill han hellre vara österrikare så får väl Ernst vara det. Fast han har beskrivit sig som en typisk bruksunge från Degerfors. Trenderna går tydligen åt alla håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar