fredag 8 juni 2012

Influensan farligare

Vanlig influensa är "farligare" än vad svininfluensan var. Det kan konstateras så här i efterhand och myndigheterna måste lära sig att inte dra i gång massvaccinationer utan anledning.

Det var de som gjorde vaccin som tjänade på denna sjukdom och ingen annan. Ett slags masshysteri bröt ut och följden blev också att barn fick narkolepsi. Förfärligt.

Jag skrev redan på våren 2009 om denna hysteri på Newsmill. Men mot en kollektiv organisation, som är världsomfattande i sin iver att vaccinera fanns inte mycket att göra.

Smittskyddsläkare efterlyser nu ett bättre system för att kunna bedöma behovet av vaccin i framtiden. 

1 kommentar:

  1. 2009, hysteri, jag trodde aldrig jag skulle dras med i den, men efter någon vecka stod jag också i kö, jag brukar skoja om det idag men ser att det är svårt stå emot när samhället drar igång en sådan kampanj.

    SvaraRadera