lördag 2 juni 2012

Fästingarna fler än någonsin

Det säger sig nu forskare ha konstaterat. Jo det hade jag kunnat berätta för dem för länge sedan. Våra husdjur dräller av fästingar. Hunden åt upp en i morse, som ramlade på golvet från hans päls. Äckligt, men den var ju full av hans eget blod.

I går ramlade sex stycken av honom. Tre på golvet och tre i min säng. Jättetrevligt. Och våra honkatter har haft fästingar. Det har de aldrig tidigare haft. 

Själv har jag fått två redan. Så nog är det gott om dem alltid. Fast det sades tidigare att vintern har varit med tjäle och barmark de överlevde nog inte. Enligt vetenskapsmännen. Jo, de överlever visst. Särskilt i pälsarna på olika djur. Vilken okunskap.

Och när jag tittar ned ligger där en fästing till vid mina fötter. Men nu har jag hämtat ved och tänt en brasa (det är ju så kallt), så då vet jag vart den ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar