onsdag 11 augusti 2010

Leif G W anklagar Björn Ranelid för skattebrott

Leif G W Persson skrev ett kryptiskt inpass i sin senaste krönika om Björn Ranelid och detta nappade Aftonbladet på och har nu utvecklat det till en anklagelse om skattefusk.

Björn Ranelid sitter och säljer sina böcker privat och varför vill han det frågar sig Leif G W Persson. Ranelid lär ha åkt hem en kväll efter en sådan försäljning med 25 000 kontant på fickan. Inte illa. Men sätter han sig verkligen ned och för in alla dessa inkomster i någon bokföring när han kommer hem?

En halv miljon ungefär uppskattas denna privatförsäljning till av kriminalprofessorn. Och han anklagar alltså Björn Ranelid för skattebrott. Ranelid och hans hustru har valt att inte kommentera.

4 kommentarer:

  1. Jag skulle inte heller kommentera. Man kan göra en Littorin! Så snuvar man media bäst.

    SvaraRadera
  2. Nej det är rätt gjort av paret Ranelid. Annars blir det ett "storbråk". Det verkar vara innemodellen just nu både i tidningar och på bloggar att försöka starta denna sorts övermaga bråk, för då kastar sig alla hyenor över detta.

    Som du märker får du nu heta Helena igen ;)

    SvaraRadera
  3. Va´bra! Grattis på namnsdagen den 31 juli. Man är ju van vid 18 augusti. Dom har gått tillbaka tillg gamla tider i almanackan.

    SvaraRadera
  4. Vilken namnsdag! Jag var tvungen att gå och titta för inte vet jag det: Helena och Elin. Jaha så är det. För mig är det den 18:e augusti fast jag firar det inte längre. Men när jag var liten i Blekinge firade mor och dom andra mig med tårta och så på sängkanten på morgonen. Jag var lika dum varje år och begrep inte varför jag inte fick gå in i köket, när dom höll på dagen innan. Men jag minns än den lycka och glädje detta gav mig, lilla sommarbarnet. Grattis tillbaka då Helena!

    SvaraRadera