fredag 20 augusti 2010

Blondinbella åkte in till psykakuten

Det gjorde hon när hennes kille gjorde slut och så har hon alltid med sig glasbubblan, så att elaka kommentarer eller människor som mår dåligt inte påverkar henne. Med hjälp av glasbubblan så studsar allt bort. Den är mental alltså.

Hon skrev sin första bok Egoboost för att hon själv saknade en sådan bok i tonåren, när hon hade så dåligt självförtroende. Och hon tycker att bloggare får stå ut med alltför mycket skit. Där håller jag med henne. Hon tycker att det skulle kunna finnas någon lösning eller ett straff. Det borde inte vara möjligt att spy galla helt anonymt.

Annars har hon jämförts med Strindberg av Annette Kullenberg och hon tycker att det går inte. Med det menades det att Blondinbella har ett jävlaranamma och att hon inte ger sig. Så det var snällt sagt. Det var i samband med releasefesten för boken förstås, så det skulle sägas snälla saker.

Jag måste erkänna att jag inte läst Blondinbellas blogg på ett par år så jag gick in för ett smakprov. Det var en rätt fadd tugga, som handlade om att hon reser runt med sin bok. Ungefär. Inget som jag har saknat alltså.

Rätt trist att denna tjej har upphöjts till skyarna. Hon är vad jag förstår som grädde med socker. Helt ofarlig i liten dos, men skapar illamående efter några portioner och kan vara letal i överdos för världen försvinner. Den verkliga världen.

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Tänk att bli så nere för en kille! Sorgligt egentligen med tanke på att det vimlar av objekt för en sån söt pralin som hon. Men störst av allt är den riktiga kärleken.

    SvaraRadera
  3. Jo jag fattar ingenting av sånt, fast jag hade en kompis i tonåren, som grät nästan ihjäl sig över nån kille och hon ångrade att hon inte följde med till Frankrike när jag åkte. Orsaken var återigen en kille. Herregud vilket urbota dåligt självförtroende hennes uppväxt måste ha gett henne. Väldigt sorgligt. Hon såg bara felen med sig och sin kropp.

    Och den riktiga kärleken får man när man älskar sig själv, får då blir man oemotståndlig. Det är inte en egotripp som det uppfattas som utan något djupare. Så märkligt att vi inte har lärt oss mer. Ibland tycker jag det verkar som om vi backar i utvecklingen istället.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera