onsdag 11 augusti 2010

En fet käftsmäll kan det vara något?

Björn Ranelid bråkar med Leif G W Persson. Eller tvärtom och värdet av att bråka på nätet är ovärderligt påstås det. Jag skrev här om det lilla slagsmålet, som uppförstorades av Aftonbladet.

Själv råkade jag ut för att Carina Rydberg tyckte att jag skrev fel och hade fel åsikter när jag skrev om Kerstin Thorvall när hon var död.

Och Unni Drougge är det ingen idé att prata med, för hon har inte samma åsikter heller som jag. Ja och några till onämnbara författare har jag studsat på på nätet.

Vill inte nämna någon av dem vid namn, för då blir det ett himla liv.

Och de flesta som besöker Newsmill blir totalt uttråkade av dessa bråk (enligt millningen). Och det blir jag också. Bättre går det att använda sin energi. Det är nog mest gammelmedia, som vill ha bråk, för att få lite sensation och sälja lite mer. Gäsp!

3 kommentarer:

  1. Ja kvällstidningarna vill ha personkonflikter och LGW ställer alltid upp. Urtrist journalistik. Låt Björn Ranelid få föreläsa i fred. Han gläder nog fler än LGW med sin uppenbarelse.

    SvaraRadera
  2. Kanske är Leif GW på dåligt humör eftersom hans intäkter rasar: http://www.e24.se/lifestyle/kultur/forfattarna-som-saljer-bast_1617257.e24
    Han lär dock tjäna mer än Björn Ranelid så varför ska han ska hoppa på honom?

    SvaraRadera