torsdag 17 juni 2010

Skulle du vilja gå på bröllopet?

Här är listan över mediefolket, som har tackat ja till inbjudan. Men varför ska man egentligen gå? Det går väl lika bra att se på TV?

Det är ju inte direkt som i Askungen, när hon suktade efter en bal på slottet och bara de elaka styvsystrarna skulle få gå. Men jag vet. Det finns människor som gärna vill frottera sig. Och så en gratis middag förstås. Det är inte fy skam.

PS. Här i Stockholm är det just nu (15.20) en halo runt solen. Det betyder ur vädersynvinkel att det blir regn snart, men det tolkades också som ett järtecken förr i tiden. Aj, aj, aj, aj, aj, som dom säger i Gudarna måste vara tokiga. DS.

6 kommentarer:

  1. Jag skulle gå på bröllopet om jag hade blivit bjuden. Dock skulle jag inte ställa mig i någon kortege, för man ser bätre på tv. Får väl se i morgon om någon av mina kanaler visar bröllopet. Dagens artikel om bröllopet i en av gratistidningarna handlade om vadslagningen i samband med bröllopet. Vilket märke det är på bilen som brudparet kommer att åka i, vad kungen kommer att nämna i sitt tal (Ockelbo?) osv. Hursom helst ska vi fira på jobbet i morgon med prinsesstårta.

    SvaraRadera
  2. Maria: Prinsesstårta låter gott... så ni ska käka upp henne... skojar bara. ;)

    SvaraRadera
  3. Och Ikea i Belgien bjuder på gratis kaffe och prinsessbakelse i morgon om man är Ikea Family medlem.

    SvaraRadera
  4. Skoj... är det bara Ikea i Belgien?

    SvaraRadera
  5. Vet inte, det kanske gäller för Ikea över hela världen? Belgien är det enda jag kan bekräfta för jag har sett annonserna. Varje medlem har rätt att utnyttja fem kuponger som man kan riva ur gratistidningarna. För övrigt kan jag meddela att prinsesstårtan var utsökt, det var inte en djupfryst variant från Ikea utan en maffig tårta hembakad av min kollega Hans, som även hade införskaffat och ramat in ett stort porträtt av brudparet. Endast det gröna tårtlocket var köpt. Hörde förresten att prinsesstårtorna tagit slut på det närmaste Ikeavaruhuset.

    SvaraRadera
  6. Maria: Äntligen bröllopsdagen! Så skönt. Vi som har lyckats fånga in en karl från Hälsingland vet att dom är kluriga och inte går att se rakt igenom meddetsamma... min gubbe är fortfarande ett mysterium efter tjugosex och ett halvt år tillsammans... det är spännande :)

    SvaraRadera