torsdag 17 juni 2010

Elvis flyttar till Danmark

Eller åtminstone hans hus. Det ska kopieras av en tokig (?) dansk, som har fått ihop 33 miljoner för att bygga en exakt kopia av Graceland, det hus där Elvis dog 1977. Han dog i badrummet, där hans flickvän hittade honom.

Elvis var min idol i tonåren och jag hade hela väggen ovanför min säng fullklistrad med bilder av honom från alla möjliga tidningar. Han hade något visst. Och hans röst hade en särskild sorts melodi, och ett tonläge som går fram också nu. Han kom säkert hit för att sjunga sig in i människors (flickors) hjärtan.

Men jag tror jag avstår från Danmarksbesök bara för Elvis skull. I huset ska finnas massor med saker, kring 6 000 sägs det, som hör ihop med Elvis, men det är nog ändå bättre med det riktiga huset. Det är soligt och varmt där just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar