onsdag 16 juni 2010

Jag spyr på bröllopet på lördag

Det är mera plågsamt än både VM i fotboll och valtjatet att lyssna dag ut och dag in på dessa "experter" om vad som händer. Minsta grej blåses upp och blir till "krig".

Som vanligt handlar det om pengar. TV-rättigheterna för SVT (som ju inte är en reklamkanal) lär inbringa bortåt 30 miljoner kronor. Trots att Reuters har meddelat att dom avstår. För dyr prislapp tyckte dom.

Omkring 700 journalister anländer till vår huvudstad för att täcka bröllopet och Expressen sänder live från och med i kväll med helikopterbevakning av allt som pågår. Booring! Triist!

Nu när det äntligen verkar bli lite sommar så finns det ju annat att göra än att titta på kungligheter. Eller bry sig om hur långt fram i altargången kungen ska hålla i sin dotter i Storkyrkan innan han lämnar över henne till Daniel.

Och det där starka varumärket som kungahuset är kan förvandlas till ett intet när till och med sådana som jag, som gillar kungahuset, inte orkar längre

12 kommentarer:

  1. Ja, om man tänjer för länge brister vilket gummiband som helst!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt så rätt... pizzan är nära. Spyan alltså... (;-)

    SvaraRadera
  3. Men undvik att se och läsa så orkar man sen se själva bröllopet. Eller är vuxna män som leker med en boll mer kul? Hoppsan - jag läste ju din klagan ...aj!

    SvaraRadera
  4. Tack för era kommentarer.. något konstigt hände med bloggen i går för jag fick inte dessa kommentarer... kanske var de överstaten som gick in och kollade så att det inte fanns höger/vänsterextremistiska inslag i kommenterandet... vad vet jag.

    SvaraRadera
  5. Ingick kanske i säkerhetsarbetet kring bröllopet? Vad vet jag som sagt...

    SvaraRadera
  6. Och var det därför så många var inne och tittade på mitt inlägg om Eric Wrincles... i väntan på avrättning? Trodde dom att det var någon kod för något annat? Alltså vi lever i ett misstänksamt samhälle och spaning bedrivs på allt möjligt... storebror ser dig :)

    SvaraRadera
  7. Du hade o kommentarer stod det fast jag visste att jag skrivit en. Säkert någon som kollar. Igår var Expressen inne hos både dig och mig såg jag. Kul! Välkommen!

    SvaraRadera
  8. Jaha var det så... Expressen ska dom skriva om oss då? Eller va? Vi som jämt ligger på topp ;)

    SvaraRadera
  9. Knas nu igen... det står 7 kommentarer men med den här ska det bli 9...

    SvaraRadera
  10. Här är en till som är tvärless på allt vad kungligheter och prinsessbröllop heter. Och jag är inte heller uttalad republikan - än.

    SvaraRadera
  11. Anonym: Ja vi kan väl bli en liten skara, som kanske blir så less att vi aldrig mer vill så åt de kungliga... ;)

    SvaraRadera
  12. ..så kanske bra felskrivning, menade se förstås....

    SvaraRadera