fredag 25 december 2009

Vår egen "Narniagatlykta"

Den här bilden tog min yngste son alldeles nyss. Här ser ni vår "Narniagatlykta", som står framför vårt hus och lyser upp gårdsplanen. Det var Ramona, som frågade om jag inte kunde lägga ut en bild. Yngste sonen fick en kamera i julklapp och använde den till bilden och till att lägga in den. Själv kan jag inte.

I berättelsen om Narnia, som C S Lewis har skrivit, så kommer barnen genom en stor garderob (klädskåp) ut i skogen, där det är vinter och där står en lykta och lyser i snön.

Jag tänker på den berättelsen när jag ser vår lykta och all snö. Det var en 1800-talslykta med gasljus, men vår är ganska lik.

Den är specialtillverkad - inte för vår gård - men min sambo hittade den på en auktion. Den som beställde den hade aldrig löst ut den. Så det var väl meningen att vi skulle få den.

Snön har packats ihop idag när det blev någon plusgrad, men SMHI hotar med 10 centimeter till under natten. Ha en god fortsättning alla barn, ungdomar och vuxna i hela världen!

Häxan och Lejonet börjar på TV4 kl 20 i kväll! Se den om ni inte redan har gjort det. Tro på det omöjliga. Hoppas allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar