lördag 29 mars 2014

Jimmie jagar sossar

Gud vad trött jag är på sd! De har under de år jag har haft min blogg ständigt varit aktiva. De försöker  ta över utrymmet. Precis som de på vänsterkanten också är för hemska. Jag vet inte vilka som är värst: höger eller vänster. 

Nu är kampanjen på gång inför valet i höst och sd åker runt i landet och besöker gamlingar på kliniker för att övertala dem att bli sd:are. Det låter märkligt. Om jag eller någon anhörig befann sig på ett sjukhus skulle jag absolut inte vilja ha partier inne på avdelningarna. Det spelar ingen roll vilken färg de har. Jag gillar inte partier, som ger sig på försvarslösa människor helt enkelt.

Inte heller skulle jag gilla att de kom på besök till min arbetsplats för att de trodde att jag och de som jobbade där var sossar och skulle se till att alla blev övertygade sd:are. De röster dessa får är proteströster från människor, som inte begriper hur landet ligger. Men det spelar ingen roll i det långa loppet. Allt jämnar alltid ut sig till slut. Precis som det gjorde när det var drag under galoscherna.

Men ni som vill kan köpa Jimmie Åkessons dalahäst och stötta verksamheten. Gör det! Vi lever i ett fritt land. Låt alla hålla på för allt blir snart som det en gång var i tiden. Sverige blir sig likt då igen. Ge tusan i att demonstrera och kalla dom rasister, fascister eller nassesvin. Det tar bara längre tid då. Det finns inte något sådant i vårt land egentligen, men naturligtvis om man spottar tillräckligt länge på en sten blir den våt.
Ni är för sent ute. Den såldes den 26 mars för 16 000 kronor.
Kanske Jimmie skulle bli konstnär?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar