fredag 17 januari 2014

En sjukvård i kris

Ja nu är de olika lobbyorganisationerna ute och fiskar. Vilket förskräckligt supervalår detta kommer att bli! Alla rycker åt olika håll och ska ha mer för sig själva, som nu sjukvårdens LIF. I varje fall vill de tro att vi går på det. Att de är vår organisation. Nä det är de forskande läkemedelsföretagens organisation.

De som ska få fram nya och underbara och dyra läkemedel. Eftersom jag är kallad i onödan till undersökningar i sjukvården, som jag inte vill vara med om, och jag har sett vården av en anhörig inifrån så vet jag att denna "bransch" inte krisar, men det går naturligtvis alltid att dra till med lite siffror och påståenden så blir det en debattartikel i tidningen när man är en påtryckarorganisation.

Och eftersom denna artikel nu påstår att vi plötsligt har sämre utveckling i medellivslängden än andra länder och inte längre ska bli 100 år allihop - vilket statsministern ju tidigare sade sig veta och detta då i sig var en fara för landet - så behöver vi absolut mer sjukvård. Var är logiken i detta?

Är det inte dags att börja diskutera de kvinnor som har fattigpension. Det är väl en större fara för hälsan att 450 000 kvinnor har det och att en miljon pensionärer - både kvinnor och män - har låga pensioner. Själv fick jag just i dagarna besked om att jag får 9 364 kronor per månad i år efter skatt i belöning för slit under 40 års tid i det här landet. Dags att emigrera! Lägre skatt och minst lika bra sjukvård finns utomlands!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar