onsdag 12 januari 2011

Wanja Lundby Wedin avgår

Det blir alldeles utmärkt att denna LO-pamp avgår när hon fyller 60 år nästa år 2012. Hennes avgång ingår i den förnyelse, som både LO och socialdemokraterna behöver genomföra.

Wanja Lundby Wedin har lagt sig i mycket som hade med partipolitik att göra. Mona Sahlin skyllde på henne år 2009. Det var hennes fel att socialdemokraterna hade förlorat folkets förtroende.

Jag tror nog de båda kunde ta varandra i hand om den saken. De gjorde rent hus med det gamla röda partiet, som började sin nedgång med Göran Persson.

Wanja Lundby Wedin har skott sig ordentligt på arbetarrörelsen och hon har varit med om AMF-skandalen då det var bonusar och märkliga utbetalningar, som hon satt med och beslutade. Hon avgick som styrelseledamot i AMF efter detta.

Hon har tjänat över en miljon kronor per år själv de senaste åren och det lär säkerligen inte gå någon nöd på henne sedan heller. LO-chefer har rätt till pension från 60 års ålder. Hon får omkring 46 000 per månad.

2 kommentarer:

  1. Va´bra! Får man se en ny nuna. Vad har hon gjort för bra kan man undra mer än skott sig själv?

    SvaraRadera
  2. Parnassen Helena: Ja det kan man undra, men själv har jag tydligen blivit gammal och vis för jag är inte ett dugg avundsjuk, fast jag har kring fyra ggr lägre pension än henne. Nä vad säger jag... den är ännu lägre fast jag har jobbat 40 år. Visst är det märkligt! Tack och lov att min gamle andrapappa ändå lämnar ett arv efter sig. Vi får veta mer om det i morgon. Hoppas bara att det inte blir ett nytt avsnitt av dokusåpan Arvingarna ;)

    SvaraRadera