lördag 1 januari 2011

Helena Benaouda uppför sig som en förrädare

UPPDATERAD 3 januari

I alla artiklar jag hittar så står det om fadern till hennes barnbarn att han är svärsonen. Jag tror inte att hennes dotter Safia någonsin har varit gift med honom enligt våra lagar, men antagligen enligt islams egna lagar (hon står som ensamstående i folkbokföringen).

Men nu när han är gripen för terrorism så förnekas han rollen som svärson. Då betraktas han som ex-svärson. Han är förskjuten.

Detta trots att dottern har två barn med denne man, den misstänkte och häktade terroristen Munir Awad. Han har nyss fått en dotter tillsammans med Safia Benaouda.
Och de har bott tillsammans fast han har varit skriven på en adress i Spånga.

Safia Benaouda är skriven på samma adress som sin mamma. Jag tror att Helena Benaouda gör vad som helst för att behålla sin världsliga makt inom islam. Den framskjutna position, som hon har haft ända till TV-programmet Debatt i mitten av december, där terrorism debatterades.

Terrorism var något, som hon aldrig hade stött på. Inte i sin moské, för dessa människor uttalar aldrig sådant där. Nä, jag förstår det. Inte ens hennes egen ex-svärson gjorde tydligen det.

”Du som har en överblick i Sverige, som ordförande för Sveriges muslimska råd, har du sett det här på nära håll?” Den frågan fick Helena Benaouda i SVT Debatt den 14 december. ”Vi kan inte känna igen dem på det sättet” svarade hon, för att de extrema åsikterna hörs bara ”på anonyma YouTube-filmer”.

Och hennes barn och barnbarn är trygga nu hos henne. Det räcker för henne. Så säger hon. Så ondskan nuddade bara vid familjen? Den är inte inbakad i den? Hon har inte närt en orm vid sin barm? Och gör det fortfarande? De är bara så väldigt drabbade av otur?

Jag har sett det där sättet att uppföra sig förut. Hos kvinnor, som ser sig själva underordnade en sak. Som rättar in sig i ledet kring en -ism. Som förråder både sig själva, sina barn och sin familj.

Mona Thwany, hustru till självmordsbombaren i Stockholm, förnekar nu att det var hon som fick honom att bli radikal. Hon står fast vid att hon inte visste någonting om sin mans planer.

- Han avslöjade aldrig sin hemliga sida för mig. Kanske är det en kulturell grej för som en muslimsk fru förväntas jag inte ha någon insyn i hans liv. Jag gav honom avskildhet.

Kanske är det hon säger sant, men vad skulle hon säga om hon visste om hans planer? Skulle hon inte säga samma sak då? Allt är underordnat det "kulturella" som hon säger. Att ha en så stor tystnad mellan människor är förödande. Då är de inte individer. De är båda underordnade religionen. Då blir den en sekt.

Det YouTubekonto (mona123timo) som användes för att skapa en hyllningssida till självmordsbombaren i Stockholm är dock väl kartlagt. Allt pekar på att det används av Taimour Abdulwahabs hustru Mona Thwany.

Detta inrättande kring en -ism förekom också på 70-talet i Baader Meinhof-ligan med Ulrike Meinhof. Hon var samma sorts intellektuellt utbildade kvinna, som Helena Benaouda är.

Den sort som vill ha makt och som därför inte står upp som den människa de kunde vara, utan lägger sig platta för någon -ism. Politisk eller religiös. Och denna -ism tar makten över deras liv och leder dem raka vägen till helvetet.

Jag har också skrivit en artikel om detta på Newsmill. (Newsmill är stoppat därför går det inte att läsa artikeln, inte minsta bokstav finns kvar på internet 20.1.2014)

I DN talar Helena Benaouda till slut ut om sin aningslöshet. Den 10 januari 2011. Då har hon ännu en gång rättat in sig i ledet för att få behålla makten. Och hon har tagit hand om sin dotter (som nu är 21 år och borde få klara sig själv) och sina barnbarn.

4.6.2013
Helena Benaouda heter numera Helena Hummasten och bor fortfarande tillsammans med sin dotter Safia Benaouda i Sundbyberg.
20.1.2014
Varför går så många in på det här inlägget just nu? Beror det på att hon är ordförande i Sveriges muslimska råd och har uttalat sig om allt elände som drabbar moskéer? 
16.1.2016
Skoj att den här artikeln fortfarande är aktuell, åtminstone på SVT som har gått in på den nu

11 kommentarer:

  1. Då är det nu den 1.1.11, WOW..!

    Det som är frapperande är att hon syns ofta i media i diskussioner som rör islams roll i Sverige. "Men Terrorism var något, som hon aldrig hade stött på. Inte i sin moské, för dessa människor uttalar aldrig sådant där."

    Med tanke att Helena Benaouda konverterade till islam är hon skicklig att använda sig av Taqiyya i trängda situationer. (anses legitimt av muslimer av olika övertygelser.)

    Att associera muslimer i Sverige med muslimer i resten av världen, är för henne att de extrema åsikterna hörs bara ”på anonyma YouTube-filmer”.

    Det är ju rena rama Moment 22!

    I dagen inlägg av http://svarten.blogspot.com/ läser jag bland annat; .."I dag har uttrycket Insha'Allah (Om Gud vill) blivit relativt vanligt i Sverige. När jag läser muslimska bloggare eller lyssnar till/talar med yngre muslimer kan jag inte låta bli att reagera över hur respektlöst Guds namn används. Det dyker upp i de, enligt min uppfattning, mest olämpliga sammanhang, musikvideon Blanda upp är ett exempel. Det är förmodligen så att frasen i sin mest urvattnade form inte betyder något annat än "får vi hoppas". Men även bland troende och praktiserande muslimer tycker jag mig ofta se detta slappa användandet av Guds namn. Jag undrar varför det har blivit så.
    Nu ska jag ut och dricka en Guinness, Insha'Allah."
    Muslimer är trogna muslimer för utomstående! Sedan saknar de respekt för islams egna regler - Halal slaktad kött skall det vara, alkohol drycker de inte...
    Frågan är: varför är de inte konsekventa?

    SvaraRadera
  2. Jerry: Jag har hört att vänsteraktivister är så chockade över det planerade terroristdådet i Köpenhamn, för att det gynnar ju inte "saken". Jag är själv inte sd-are eller kristen heller. Jag gillar inte -ismer vilket förtecken de än har. Varken Hitler eller Stalin passerar nålsögat.

    SvaraRadera
  3. Helena B är så beige. Hennes dotter var gravid som 17-åring och åker med Awad i främmande och farliga länder. Var får dom pengar ifrån. Munir har inte arbetat. Har inte tjänat ett öre. Jaha - och nu har dom två barn. Ja. Ja. Vem försörjer dom?

    SvaraRadera
  4. Parnassen Helena: Ja du och jag? Väl. Plus ett antal andra. Hur uppfostrar man barn för att dom ska bli sådana? Helt obegripligt.

    SvaraRadera
  5. Men jisses så blåögd jag är. Och ovetande. Ibland är det nästan så jag hade velat att det skulle fortsätta vara så... alltid. Får äver änd äver. Änd äver... äh, du vet.

    SvaraRadera
  6. Ullisen: Blåögd? Det är fint att vara det. Själv har jag inte blå ögon. Eller är särskilt naiv, men de flesta människor så där 99,9 procent gör sitt bästa här i livet och är inte självmordsbombare. Det är den glada nyheten. :)

    SvaraRadera
  7. Deevo: Jo som jag säger i min senaste Newsmill-artikel... människor är den enda art, som kan göra sig omedveten och ställa sig utanför och bestämma sig för att ta död på de andra av samma sort. Djur kan det inte. De följer bara sina instinkter.

    http://www.newsmill.se/artikel/2011/01/03/medvetna-kvinnor-skulle-inte-till-ta-sina-m-n-att-bli-sj-lvmordsbombare

    SvaraRadera
  8. En kommentator på Thoralf Alfssons blog skrev att Helena Benaouda bytt namn.
    Jag Googlade på "Benaouda Hummasten". Din blogg (datum 1 jan 2011) kom upp överst.
    Därför hittade jag hit 20 jan 2014.
    Är det svar på din fråga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förmodligen. Outgrundliga äro internets vägar. Det var ju länge sedan hon bytte namn.

      Radera
  9. Hon hade undertecknat senaste "religionsfrihetsuppropet", ville veta vem hon var. I vilken muslimsk stat efterlevs religionsfrihet och lika-värde egentligen?

    SvaraRadera