torsdag 19 juni 2014

Midsommar!

Alldeles strax midsommaraftonen. Nu igen. I dag är det plus 10 och regn, men i morgon kommer solen. Det kan vara så här kallt på midsommaraftonen. Jag minns att vi drack glögg någon gång på 90-talet med bror och svägerska när det var hiskeligt kallt. Tyvärr är hon i himlen sedan länge, snart femton år, och bror har flyttat till Västsverige och kontakten är tappad. Men så här vackert var det i vårt kök förra året:

16:20
Och naturligtvis kommer inte min bror på min sons bröllop. Han hade meddelat det i morse. Jag visste det inte, men kände det väl på mig eftersom jag skrev som jag gjorde ovan. Så sorgligt det är. Han vågar inte för han har inte gjort upp med någonting i sitt liv, utan skyller allt på sin barndom och helst på mig. Fast jag var barn samtidigt med honom. Så trist! Men det är inte något att göra. Han måste få hålla på tills han har nått botten. I detta liv eller i nästa. Hans ena barn säger att han aldrig har sörjt någonting. Nej, han har bara flytt från sin barndom, ungdom och medelålder. Stackars min bror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar