tisdag 29 juni 2010

Valenkäterna är snedvridna

Nu har jag testat var jag hör hemma i politiken. Jag har provat de olika valenkäterna, som man kan svara på i morgontidningarna.

De som jag provade finns i DN, Svenska Dagbladet och Sydsvenskan. Det är ungefär samma frågor, men enkäterna är utformade så att svaren ändå leder fram till olika partier.

Mest vänstervriden blev jag i DN, lite mer åt höger i Svenska Dagbladet och ännu mer åt höger i Sydsvenskan. Jag tycker dessa valkompasser säger mer om redaktionerna, där de är gjorda, än om mig själv.

Dock så hamnade Sydsvenskan rätt för min del, när det gällde blocktillhörighet. Jag tänker rösta på Alliansen.

2 kommentarer:

  1. Kan rekommendera en rolig sajt som är en punktmarkering på en politikersajt där politikern i fråga, Kent Persson, vägrar att svara på vissa frågeställningar från sina väljare:

    http://kentsfloskelmegafon.blogspot.com/

    Politikerna med de tjusiga orden men utan realpolitiska lösningar är www.kentpersson.wordpress.com

    SvaraRadera
  2. cavatus: håller du på med valpropaganda kanske? Ha en god dag!

    SvaraRadera