tisdag 29 juni 2010

Min senaste artikel publicerad på Newsmill

Här hittar ni den.

2 kommentarer:

  1. Jo du har naturligtvis rätt i att man gör bäst i att skaffa sig ett sparkapital och någon fast egendom som kan stiga i värde med tiden. Men vad gör man om banken går omkull eller pengarnas värde går upp i rök, som i Tyskland i början av 20-talet? Och lite vill jag allt ha tillbaka av alla pengar jag avsätter varje månad till pensionen. Att jag skulle få tillbaka av de pengar jag själv sätter in förstod jag dock för länge sedan är en illusion. De pengarna går åt till att betala dagens pensionärer.

    SvaraRadera
  2. Maria: Att pensionsspara själv är en bra idé för det mesta. Bankerna går aldrig omkull. Det skulle de ha gjort två ggr i så fall både på 90-tal och 2000-tal, men vi skattebetalare lät dem inte göra det.

    Tyskland på 20-talet kan vi vara säkra på inte kommer tillbaka, men om du tror det så får du spara i guld.

    Pensionspengar, som staten sparar åt oss är aldrig säkra. Det behövs bara lite ny lagstiftning så är de borta. Så försvann 260 miljarder när det blev kris... så nog har vi betalat alltid vi som har gjort det i decennier...

    SvaraRadera