torsdag 10 juni 2010

Rinkeby brinner

Jag har skapat ett blogginlägg på Newsmill av den artikel, som Leo Lagercrantz tänkte publicera i går. När jag vaknade i morse så fanns ett litet meddelande från honom vid artikeln att han tackade nej till den. Uppenbarligen hade han fått kalla föttter. Han ville att jag skulle stryka de uppgifter jag hade fått från Rinkebyskolans hemsida: om att det talas 30 språk och att det är ännu fler nationer i skolan. Det gjorde jag snällt. Men det hjälpte inte. Dock kan ni läsa artikeln som blogginlägg här.

Det går nog inte att kommentera där eftersom det är en kopia, men det kan ni göra här. Dock verkar det gå att "milla".

5 kommentarer:

  1. Här kommer min kommentar som jag inte fick fram på Newsmill:

    "Tjusigt! Blogginlägget ser ut som en vanlig publicering.

    Ungdomar vill ha något att göra. Vill få utlopp för något och då kan man lika gärna bråka och kasta sten. Det är kört för Sverige. Inte ens invandrare vill ha hit fler som ska vara arbetslösa och leva på bidrag. Bli ihopkladdade i ghetton utan framtid. Våra politiker säger inget. Törs inte. Sitter still i båten. Usch! Fy för den lede!"

    Läs Driftings kommentar på min blogg. SCB:s siffror är ju en fake. Vi lever ju i lilla Sovjet! Nej, jag ska inte rösta på sossarna. Mitt inlägg ska ses som en provokation.

    SvaraRadera
  2. Helena: Okej då förstår jag... provokation! Tänk att jag går på allt. Men jag begriper inte när min son skojar med mig heller ;) Ska läsa din blogg igen!

    Jo jag visste inte ens att det gick att göra så med artiklar, som hade blivit nekade. Tror du dom tar bort min artikel? Nä det gör dom nog inte... :) Det är nåt i bakgrunden som jag inte fattar... är Leo inbegripen i psykförsvaret av Sverige... eller är han bara liberal?

    SvaraRadera
  3. Leo skrev i alla fall inget inlägg om Rinkeby. Det var en annan liten tomte och Sabuni. Dom enda jag sett som skrivit i ämnet som redan är passé.

    Ditt inlägg ser ut som det passerat redaktionen. Vi får väl som om dom hinner kolla det.

    SvaraRadera
  4. Jo men den andra tomten hade fått hjälp av Leo.... hans namn stod där iaf när jag tittade och Leo var så stressad i går. Först hade han tänkt att ändra min artikel själv, men efter en minut så ringde han upp och bad mig att göra det för han hade själv så mycket att stå i...

    Jo visst hade min artikel passerat redaktionen, flera gånger till och med och bilden har jag inte lagt in själv. Det gjorde dom. Jag bad om en sån bild med eld på.

    Det fåniga var att Leo lät exakt som min egen teaterredaktion när han ringde upp - fast för tjugo år sedan: jo det var lite slängar i texten. Det var det där med att säga att det fanns 30 språk och ännu mer nationaliteter och sedan att jämföra med Björkhagen och pedofiler.

    Alltså den gode Leo är ju uppvuxen i Lagercrantz-sfären och har absolut ingen aning... jag skrattade lite åt honom och hans invändningar... för det fanns absolut inga slängar i texten tyckte jag. Men gud så känsligt detta tydligen är...

    Slängar i texten det stor Bengt Jahnsson för när han recenserade på teaterredaktionen på DN. Det var därför han fick sig en hurring en gång av Ingmar Bergman. Döda är de bägge numera.

    Bäst att jag passar på att deklarera att jag inte är sverigedemokrat fast dom lägger ut sina krokar överallt... antagligen på Newsmill också. Vi är under attack! Nääää det är vi inte... det är bara sommar och sol... :))

    SvaraRadera
  5. Jo det var Leo som skrev artikeln... dom kan ju inte svenska i Rinkeby... han har till och med fått kommentarer riktade till sig.

    Och denna artikel rekommenderar DN nu samtidigt som dom skriver om alla rykten. Ingen vet tydligen vad som händer i Rinkeby. Sista stadiet. Och det hemska är att dom lade ned stadsdelsnämnden för då försvann fler hundra jobb... så där satt dom och administrerade vadå?

    Ingen har skrivit nedanstående artikel och den går inte att kommentera fast det ser så ut.

    http://www.dn.se/sthlm/utanforskapet-for-ungdomar-okar-i-rinkeby-1.1119790

    SvaraRadera