lördag 29 juni 2013

Varför visa tuttarna i moskén

Jag har undrat det förut varför tjejer ska provocera troende med att visa brösten i kyrkliga sammanhang. Men nu har det hänt igen. Denna gång i moskén på Södermalm. Jag är den första att tycka att islam är en otäck religion ibland precis som kristendomen också är det i sina sekter, men vad hjälper det att slita av sig de svarta kläderna och visa upp sin nakenhet för män i moskén?

De är från Femen och demonstrerar på detta viset mot islamismen i Egypten. Jaha. Är inte Sverige fel ställe att göra detta? Är det inte att slå in öppna dörrar redan. Vi gillar inte islamismen i det här landet. Jag har inte hört någon som gör det förutom kanske någon omvänd svensk eller svenska som plötsligt har sett ljuset i denna religion. Det finns alltid galningar överallt.

I Egypten är det oroligt och i går dödades tre människor. En amerikan strök med så nu är Egypten verkligen på svarta listan. Jag kan förstå att kvinnorna inte sliter av sig kläderna där för då skulle de säkert också bli dödade. Men finns det inte något bättre sätt? Pressen fanns påpassligt där eftersom de hade fått veta vad som skulle hända skriver Al Arabiya och visar de nakna damerna.

Amina sitter fortfarande i tunisiskt fängelse för att hon var med i Femen och lade upp bilder på sig själv med bara bröst. Ledsen men jag har aldrig begripit vitsen riktigt. Men här kan ni som gillar bröst få ert lystmäte.

Den stora anti-islamiska revolutionen ska starta den 30 juni säger Femen. Jag ser framför mig att hela världen översvämmas av nakna damer. Här har jag tidigare skrivit om Femen och där finns en nakenbild för er som befinner er på den nivån.


4 kommentarer:

  1. Ja, herregud hur ska det sluta. Säger bara Helena Benauoda som frivilligt sätter på sig lakan och slöja när det finns kvinnor som i sin desperation visar brösten för att komma ur oket. Vad hjälper det som sagt? Islam i Egypten ligger pyrt till. De unga vill ha något nytt. Där finns det hopp.

    SvaraRadera
  2. Helena B. är väl en finsk zigenare, hon är van att bära "uniform" för att visa vem hon är.
    Har inte tuttarna alltid varit kvinnornas odödande vapen? Men mycket provocerande bland några folkslag?

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är ett hälsosamt upp yours till de religiösa fundamentalistiska krafter som sprider sig i världen och som även finns i Sverige. So go girls. Jag tycker du verkar lite pryd och verkar att ha glömt att kvinnor i Sverige solade topless på 60-70 talet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kvinnor solar fortfarande topless i Sverige precis som män. Det är en helt annan sak. Jag tycker du verkar röra dig i pryda kretsar där kvinnorna inte solar topless.

      Radera