fredag 16 november 2012

Hopplöst läge

Ja så är det bråk igen mellan palestinier och israeler. Det har pågått sedan Israel blev till. Och Sverige ställde sig länge på palestiniernas sida. Men numera är det väl lite kluvet.

Jag tycker fortfarande mitt förslag om att de kunde flytta hit istället är bra. Tänk så lugnt det skulle bli. Annars kan jag inte se att det någonsin blir fred i regionen. Och Israel som har hotat att angipa Irans kärnvapen . Herregud. Det sägs dock inte vara riktigt sant. Hoppas det.

Harmageddon kan ordnas hur lätt som helst. Hoppas vi överlever årsskiftet! Här är ett annat bra förslag till hur detta kan lösas.

2 kommentarer:

  1. Hej

    Jag ville bara påpeka att Israel har inte hotat med kärnvapen mot Iran, inte i artikeln du länkar till eller någon annanstans heller för den delen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du har helt rätt. Det var slarvigt skrivet av mig. Kan bara skylla på att jag har gjort för mycket i dag fast jag är förkyld. Det var så att Israel är rädda för Irans kärnvapen och vill stoppa detta. Naturligtvis.

      Radera