tisdag 18 december 2012

SD osund sekt

Det säger Stefan Lundkvist, styrelsemedlem i SDU, som hoppar av för att istället bli politisk vilde i Uppsala. Ingen ordning alls således i partiet. Eller för mycket ordning av fel sort.

Privat lekstuga och nepotism råder. Ja det brukar det väl göra i alla partier mer eller mindre? Det är åtminstone min erfarenhet. Man vill inte förändra landet och ta makten, säger han vidare. Åtminstone förs inte en sådan politik. Okej så skönt att höra. Det tröstar säkert de andra sju partierna.

Det var Stefan Lundkvist som antydde att Jimmie Åkessons flickvän hade gått sängvägen till toppen. Vackert! Om man ska tro Stefan Lundkvist låter detta mer som ett mansstyre i ett företag än ett parti.

Ja och så lever partiet som en sekt för de har inga vänner utanför. Det låter återigen som de andra partierna. Det har blivit ett yrke att vara riksdagsman/kvinna. De har tappat mycket av det förtroende som krävdes förr i tiden.

Makten och pengarna gör också att en viss sorts människor dras till detta. De har knappast ideell förankring längre. Det märks väl överallt? Kappan efter vinden är det. Och så sups det förskräckligt i SD, säger Stefan Lundkvist. Ja herregud. Det sups förskräckligt även på andra håll i partierna. En del har till och med fått lov att söka vård.

Jag har aldrig tänkt att rösta på sd, som jag brukar berätta, men jag förstår de som gör det. Alla pensionärer som har jobbat och slitit hela livet till exempel och som nu inte får mycket i pension. Många tror inte heller att det skulle bli bättre ifall sossarna kom tillbaka. Proteströster är det och kommer så att förbli år 2014. Det tror jag.

1 kommentar:

  1. Vet hur det såg ut på MUF-festerna i min ungdom...

    Tycker att det demokratiska systemet behöver reformeras, fruktansvärt hur illa det fungerar idag.

    SvaraRadera