torsdag 24 maj 2012

Loreen skapar demokrati

Alldeles på egen hand har hon nu retat upp åtminstone en nyhetsbyrå i Azerbajdzjan, så att de påstår att hon ska hålla tal istället för att sjunga i Melodifestivalen.

Det var en riktig skamnyhet, totalt falsk också. Sant är att hon värnar mänskliga rättigheter och har besökt sådana organisationer. Men sjunga tänker hon göra och inte demonstrera. Då skulle hon bli diskad.

Azerbajdzjan har många problem från tiden som land inom Sovjet, men är en av Europas största oljeexportörer med upp till 500 000 fat per dag. Trots detta har landet hög arbetslöshet och stor fattigdom. Befolkningen är ungefär lika stor som i Sverige.
25.5.2012
Och naturligtvis så gick hon vidare till finalen. Det var meningen.
26.5.2012
Måtte hon inte vinna nu bara, för då blir vi aldrig av med den där tävlingen. Suck! Jag håller på de ryska tanterna. De är i min ålder (mellan 43 och 86 hahaha, fast ofta känner jag mig som 22). Bra gjort babusjkor! Fast jag kommer inte att titta på det hela, herregud där går gränsen.
27.5.2012
Ånej hon vann... snyft.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar