tisdag 22 maj 2012

Dömd för knivskärning

Den man som knivskar en 10-åring på skolgården i Hjällbo dömdes i dag till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Han kommer ursprungligen från Vietnam och bodde alldeles intill skolan i Hjällbo, när han fick för sig att han skulle knivskära flickan.

Det är sorgligt att galningar ska gå lösa, men numera så gör de det. Här har jag tidigare skrivit om detta.

Han ringde själv till SOS Alarm när detta hände:
112 vad har inträffat?
- Ja det har inträffat en fruktansvärd olycka ehh jag bor på Hjällbo Skolspåret
Ja
- Kan du komma hit snarast mjöligt
Vad är det som har hänt?
- Du får nog komma hit snarast möjligt och se
Vad är det som har hänt?
-Det har hänt mig något väldigt allvarligt det har hänt någonting väldigt allvarligt här i skolan också
Var finns du någonstans?
- Skolspåret 31
Skolspåret 31 ja
-Ja
Vad är det som har hänt?
- Eeh ja du får comma hit och se
Ja lyssna på mig nu har vi hjälp på väg till Skolspåret vad är det som har hänt?
- Jag står här inne i min lägenhet
Du står i din lägenhet ja?
- Ja våning tre det heter Soj Tran, S Tran står det på dörren
Hm vad är det som har hänt?
- Vad som har hänt en riktigt stor olycka
Vad för olycka?
- Ja det har hänt en riktigt stor olycka jag är lessen för det hej
Detta samtal förmedlades inte till polisen annars hade gärningsmannen kunnat gripas meddetsamma. Istället reste han till Spanien, där han själv gick till polisen och så småningom utlämnades han tillbaka till Sverige.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar