måndag 7 februari 2011

Sverige svartmålas genom Julian Assange

Och det går naturligtvis till överdrift ute i världen, tack vare Julian Assange-affären, men det är samtidigt en viss rättvisa i detta.

Jag skulle också frukta detta land, där kvinnor kan få män inför rätta för övergrepp de aldrig har begått. Bara anklagelsen kan ta ifrån dem heder och ära och deras barn. Jo det är enkelt för mamman att ordna det. Jag har sett det på nära håll.

Och naturligtvis gick hela processen snett i augusti förra året. Då allt lades ned för att sedan återupplivas igen. Jag önskar att Julian Assange blir fri på riktigt i London.

För annars kommer Sverige att stå vid skampålen ifall överåklagaren Marianne Ny får hit honom. Och inte han själv. Vad har han gjort? Han har uppfört sig som en kille brukar när kvinnor låter honom sova över hemma hos dem. Pojkar förblir pojkar. Och flickor förblir flickor.

Släpp Assange fri!

19 kommentarer:

  1. Ejnar: De rien som fransmännen säger ;)

    SvaraRadera
  2. Assange är misstänkt för i vart fall en våldtäkt. Jag är själv pojke och har sovit över hos ett tiotal kvinnor. Aldrig har jag ens funderat på att våldta någon av dem.

    Processen i London handlar för övrigt om huruvida Assange ska skickas över till Sverige och inte huruvida han är skyldig till våldtäkt eller inte. Den frågan, liksom alla misstankar om brott i Sverige, skall i första hand prövas av en svensk domstol.

    SvaraRadera
  3. Anonym 17:47: Ja jag är själv flicka och känner rätt många av samma sort, som aldrig har aldrig låtit någon sova över hos dem i samma säng och tyckt att det var okej med intimt umgänge först men sedan var det absolut våldtäkt... flickorna i det här fallet framstår som mycket underutvecklade å huvudets vägnar. Eller hämndlystna. Och det är bedrövligt att svenskt rättväsende inte lät det hela bero. när det nu var nedlagt en gång.

    http://annhelenarudberg1.blogspot.com/2010/08/anna-ardins-raffinerade-hamnd.html

    SvaraRadera
  4. http://info.publicintelligence.net/AssangeSexAllegations.pdf

    SvaraRadera
  5. "7 februari 2011 17:29 Assange är misstänkt för i vart fall en våldtäkt. Aldrig har jag ens funderat på att våldta någon av dem."

    Pojken lr vem du än är, hur vet du att detta handlar om våldtäkt ? Falsk info, falska anklagelser snarare.

    Julian Assange och såna som han behöver inte ragga lr våldta kvinnor.
    S.k. "groupies" har funnits där i evigheter...
    och det är just såna som ständigt är efter såna som Julian och icke tvärtom. Period !

    SvaraRadera
  6. En av kvinnorna (hon som INTE är socialdemokratisk broderskapare) stalk:ade Julian A lång tid innan Sverigebesöket... På Facebook togs snabbt alla bevis på detta bort! Inte speciellt trovärdigt att först inte uppfatta sig som våldtagen, men med lite påtryckning av Borgström så blev anmälan i alla fall skriven.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Davido och Sal: Läs sidan 10 i förhöret med Sofia Wilén, som jag länkar till ovan. Det är rena porrnovellen. Den slutar med att när hon pratar med sina kompisar efteråt förstår hon att hon har blivit våldtagen...

    SvaraRadera
  9. Apropå det svenska rättsväsandet, intet nytt på västfronten.
    Jag kan gärna berätta min egen tragiska historia till Ann Helen Rudberg ( eller någon annan intresserande ) om hur jag själv fick 6 månaders fängelse för en kvinnas falska anklagelser.
    Och medan jag satt på finkan här, så åkte hon till vårt hemland och förfalskade min namnteckning för att domstolen skulle skillja oss,
    vilket de gjorde utan mitt samtycke, medvetande och närvaron. Då blev just hon själv en riktig brottsling på flera juridiska punkter...
    Allt bevis har sparrats, save & sound. Historien är värd miljoner $$$ om man skulle sälja den till någon kloke "Moore" lr t.o.m. ännu smartare "Spielberg" i Hollywood.
    Men det mest bizzarra med Julian Assanges historia är att svenskarna inte verkar se helheten,
    med andra ord, det är precis samma andan som den girigaste i världen I.Kamprad berättade om sin egen son i den senaste "Uppdrag Gransknig" dokumentaren - "han ser inte helheten".

    Det är väl lättare att tro på sagor o reklam ( läs "lögner" ) än att använda den gråa massan bakom pannan, eller hur ?

    SvaraRadera
  10. "Davido och Sal: Läs sidan 10 i förhöret med Sofia Wilén, som jag länkar till ovan. "

    Ann Helena,
    tro eller ej men jag har ALDRIG läst NÅGONTING vad gäller Julian Assange.
    Och jag behöver inte göra det, för jag har min egen magkänsla, min egen erfarenhet osv.
    Jag visste redan från början att allt var falskt. Och som det visar sig, sä är jag inte ensam.

    Julian ser INTE ut som någon sån som kan förknippas med ordet "våldäkt".
    Och även om "skinnet bidrar", är det vekligen så att hans besök hit skulle handla just om våldtäkt ? Bizzart !
    Herre God ! Vilken sjuk fantasi vissa verkar ha.
    Det är just såna som försöker anklaga honom, verkar våldta sina fruar, män, väninnor, kompisar och medarbetare eller vem som helst för att bara vissa sin s.k. "makt".
    Sjukt !

    SvaraRadera
  11. Okej Davido... så bra att dina kommentarer gick fram!

    SvaraRadera
  12. Ann Helena,

    Vet du vad ? Medan jag skriver detta, så lyssnar jag på Melody Gardots "Lover Undercover" ifrån hennes senaste underverk "My One And Only Thrill". Vilken Soul Healing !!!

    Och jag har just läst sidan 10. OMG ! Den där starkas "flickan" eller skaparen bakom en sån porrberättelse behöver ju inget annat än ett akut psykstöd.
    IQ:n ligger ju på ca Texas-cowboyens nivå.

    Men... Vilka 2 skillda världar ! Beauty and the beast.

    Skaffa dig o lyssna på Melody Gardot.
    Då förstår du meningen med mina ord om det Vackra och det onda ( i det sammanhanget ).

    Men Julian ( jag är ingen hans anhängare o sånt ) och Rättvisan kommer att väcka Sverige ur koma, hoppas jag.
    It's high time now !

    SvaraRadera
  13. Jag hoppas innerligt att det kommer att komma fram att Assange inte är unik utan att det finns många vanliga killar i Sveroge som har dömts på lika svaga grunder varav de många av dem också är 100% oskyldiga!
    Det går inte klandra medelsvensson för deras nästan korkade naiva inställning till rättsväsendet och såna här anklagelser då dessa personer aldrig får höra om hur det ser ut bakom ytan. Det händer titt som tätt att såna här fall hanteras felaktigt vilket gör att det inte handlar om att någon är skyldig eller ej utan väldigt ofta om tur eller otur.

    SvaraRadera
  14. Genom att det är ett internationellt uppmärksammat mål, finns möjligheten att utländska mediers klarsyn, gällande vår sjuka sexuallagstiftning, eventuellt ska kunna smitta av sig på några av våra skumögda, förvirrade pk-journalister.
    //Pops

    SvaraRadera
  15. Pops: Och det vore väl för väl ifall tjejer och killar skulle jämställas någon gång i ansvar för detta. Även på juridisk nivå. Synen på kvinnlig sexualitet är på feministisk 1800-talsnivå. Man skulle kunna tro att drottning Victoria från England hade stiftat lagarna. Och de stackars kvinnorna har absolut ingen egen vilja. Vilken nedvärdering av kvinnor! Jag blir skräckslagen.

    SvaraRadera
  16. @Davido: Har jag förstått dig rätt att du anser att din ex-fru falskt anklagade dig för våldtäkt för att kunna få till stånd en skilsmässa?

    SvaraRadera
  17. Ann Helena:
    Jag skulle vilja dela upp frågan om Assange och hans ouppklarade affär med åklagaren i två underavdelningar.
    1. Assange och de anklagelser som riktas mot honom.
    2. Assange och hans roll som frontalfigur för WikiLeaks.
    Jag uppehåller mig vid punkt 2.
    Är Julian Assange rätt person för denna uppgift? Mitt svar är nej. Han är i själva verket lika olämplig i denna roll som den ena kvinnan är i rollen som "värd" för Assange. Man ska väl för tusan kunna hantera ett uppdrag som involverar möte med andra människor utan att behöva komplettera detta uppdrag med samlag med den person man möter!

    Leif

    SvaraRadera
  18. Leif: Du har helt rätt... Assange är en riktig sjörövartyp från Australien uppfostrad av en knasig mamma... men kanske kan han åstadkomma något gott ändå för världen, liksom de där båda kvinnorna... allt ont har också något gott med sig eller tvärtom... och det rör sig alltid mer under ytan än man anar... ha en bra dag!

    http://annhelenarudberg1.blogspot.com/2010/12/nar-aker-julian-assange-dit.html

    SvaraRadera