Det går nog dåligt för Newsmill och dess ekonomi, vilket ju inte är så konstigt i dessa tider. Men att flaggskeppet DN måste gå in och göra reklam för en köpt artikelplats på Newsmill blir väl konstigt?
Är inte det förnedrande uppdrag? Det är en ren propagandaartikel, som nu presenteras i vänsterkrysset i DN. Om hur illa det har gått sedan USA började bekämpa terrorn och hur detta går ut över flickor i länder, där de redan har det svårt.
Det känns unket att stötta organisationen Kvinna till kvinna och generalsekreteraren Lena Ag, som får kläcka ur sig betydelselösa floskler i artikeln.
De ha 90-konto och är således helt och hållet godkända av svenska myndigheter. Men varför måste de köpa artikelplats på Newsmill? Denna plats kostade 150 000 i veckan förra året, säkert mera nu i höst. Något att skänka pengar till?
PS. Artikeln försvann fort som ögat från vänsterkrysset. Var det en kupp? Att den publicerades där? DS.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar