lördag 14 maj 2011

Bara inte Eric Saade vinner!

Det är min skräckvision. Men jag hoppas att Irland tar hem det. Favoriten. Det är bättre för Europa och alla länder, som inte ens fanns när Eurovision och Melodifestivalen uppfanns. Som Moldavien, Georgien, Serbien, Slovenien och Azerbajdzjan.

Jag minns Alice Babs i folkdräkt från 1958, mycket gulligt, men hon vann inte. Det var helt okej när ABBA vann 1974. Jag såg det också.

Melodifestivalen eller Eurovision Song Contest har överlevt sig själv många gånger trots Herreys eller Carola. Tävlingen skulle ena Europa var det tänkt, föra länderna närmare varandra, gullegullandes dej så där.

Jag ägnar kvällen åt något annat, så vaknar jag i morgon och vet resultatet.

7 kommentarer:

  1. Håller med...vem bryr sig...trams,trams,trams

    SvaraRadera
  2. Svante1: Så bra att dom blev trea... och att Azerbadjzkan vann... det behöver dom.

    SvaraRadera
  3. Så att vi kan lära oss att stava deras namn...

    SvaraRadera
  4. Du får öva lite till :-)

    SvaraRadera
  5. Purusha: Nä det behöver jag inte. Det var därför jag skrev som jag gjorde... istället för att ändra. Humor du vet!

    SvaraRadera
  6. Jag skrev samma skäl, la till en liten smiley för säkerhets skull.

    SvaraRadera
  7. Purusha: Svårt med humor i text! ;)

    SvaraRadera