fredag 9 oktober 2009

Maria Schottenius och det korrupta samhället



Jag måste återigen rekommendera min senaste artikel på Newsmill, som har kommit i ett nytt ljus nu efter att det visade sig att DN:s kulturredaktion visste svaret på vem som skulle få Nobelpriset.

Nu i detta sken från verklighetens reala ljus, så framstår min senaste artikel som något annat. Och det är enklare att förstå att kulturgänget med Maria Schottenius i spetsen satt där i TV-soffan och skrattade åt helikopterrånet.

Att alla dessa stulna miljoner var försvunna spelade ingen roll i deras liv. De levde och lever gott på att tillhöra ett slags innekretsar, där det är minst lika lätt att sko sig. Utan att åka dit.

Slanten trillade ned i morse... bättre sent än aldrig.


11 kommentarer:

  1. Tänk om det är så att hon får info bland sina vänner. Det är ju äckligt. Hon är gift med Olle Svenning på AB. Undrar vad dom snackar om i sängen. Har du läst Ulf Nilsons Expressens nedgång och förfall. Om inte - gör det! Han har en förteckning med över vilka som är gifta med varandra i media. Kors och tvärs och hit och dit. Skitkul! Vilken härva! Vilken elit. Och alla bor i Stockholm.
    Lars Norén gillar inte Schottenius. Det är det nog många som inte gör.
    Varför kan man inte välja på att få skriva sitt namn här hos dig. Det kunde man förut. Nu måste jag skriva parnassen. Det vill jag inte helst.

    SvaraRadera
  2. Jo visst snackar dom... så klart dom gör. I samma hus på Söder (vid Katarina kyrka) där detta par bor Svenning-Schottenius bor också Monica Gunne. Som av en tillfällighet.

    Alltså det där med namn begriper jag inte... jag har bara ändrat så att man inte kan vara totalt anonym... går alltid att underteckna med namn om man vill och man kommer ju till din hemsida om man trycker på parnassen...

    Det blev sååå lugnt och skönt när jag tog bort möjligheten att vara totalt anonym. Jag mår så bra av det!

    SvaraRadera
  3. Monica Antonsson har ett val under Välj profil. Namn och adress. Det hade du förut. Det har kanske något med intställningen att göra. Nu måste jag välja wordpress och då blir det så här. Men skit samma om du inte orkar ändra på det hela.

    SvaraRadera
  4. Ska det vara användare med Googlekonton istället då kanske? För det är det enda alternativet ifall jag inte ska inskränka detta ännu mer till bara kompisar eller så. Nu är det registrerade användare inkl open ID.

    SvaraRadera
  5. Hej Rudberg! Du hade kommenterat ett av mina blogginlägg. Efter att ha läst såväl blogginlägg som Newsmillartikel (där det står att du jobbat på DN i 18 år), undrar jag om du håller på med någon personlig vendetta gentemot Schottenius?

    Jag är "bara" en bloggare, men jag prickade in såväl Herta Müller som Barack Obama. Tur, skicklighet, kaffesump, eller yl mot månen?

    SvaraRadera
  6. Nu har jag kollat vad det verkligen står hos er på denna portal. Ovanför Anonymt - som du tagit bort - står det Namn/webbadress och det är borta nu hos dig. Förut valde jag alltid det och då kunde man fylla i namn och webbadress. Men om det är för mycket bök skit i det.
    Trevlig fredagkväll!

    SvaraRadera
  7. Alexandra: Du också ingå i det korrupta samhället?

    Parnassen: Okej ha en bra lördag också! Du kan alltid underteckna med Helena Palena du vet, skriva det alltså. Min kompis Gitta skriver helt enkelt Gitta...

    SvaraRadera
  8. Nej - det kan man inte när inte alternativer Namn/webbadrss står. Då måste jag fylla i parnassen. Annars går det inte. Vilken portal kommer Gitta ifrån?

    SvaraRadera
  9. Men Helena nu har du fastnat en smula i ditt tänkande... ;) Jag menar bara att du kan skriva under med ditt namn... Precis som jag gör nu

    Ann Helena

    Ha det gott annars där uppe i Hälsingland, här var det kritvitt ute i morse och alla båtarna tjöt ute på Torsbyfjärden, för det var dimmigt, men nu skiner solen och det är blå himmel :)

    SvaraRadera
  10. Ja visst ja! Så kan man ju göra!

    Helena

    SvaraRadera
  11. Tänkvärt, Ann Helena.
    Verkligen tänkvärt. Och otäckt.
    Korruptionen inom media alltså.
    Jag måste fundera...
    Ha det gott!
    Monica

    SvaraRadera