fredag 28 februari 2014

Vilka är de bästa kålsuparna?

I dag står kålsuparna till höger inför rätta. De har orsakat upplopp. Enligt TT har kålsuparna till vänster svarat med att gå emot dem. I beskrivningen sägs att det finns "en knivhuggning" men det framgår inte riktigt vilken sida som har gjort den. Men här i direktreferatet berättas att det är en kålsupare på högerkanten, som har blivit knivhuggen. Vilka av kålsuparna är värst? Går det att gradera detta?

Ljust och fint i februari
Olika sporter är uppfunna för att vi ska slippa ha sådana här kålsuparslagsmål på våra gator. De unga männen ska istället mötas i ärlig kamp utan att behöva slåss eller skada varandra på riktigt. Det finns ett otal grenar att bli bra på i dessa sporter. På 50-talet när jag var liten var slagsmål legio både i stan och annorstädes, men de rapporterades inte i tidningarna. Man tyckte inte att allt skräp och alla dåligheter skulle med där. Det fanns bättre saker att skriva och rapportera om i samhället.

Ursäkta så mycket båda sidor om ni tycker jag uttrycker mig vanvördigt om era storstilade politiska övertygelser, men jag kan inte ha respekt för ett gäng ungdomar, som inte är torra bakom öronen ännu och ännu mindre för de äldre, som inte har insett vad de håller på med. Vreden och argsintheten kommer inte från era motståndare utan finns inuti er själva. Ni är här för att göra upp med denna inneboende ilska. Ni befinner er på denna jord för att försöka inse något litet mer och mogna en smula. 

Här skrev jag tidigare om vad som hände.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar